سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۳ میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از سهمیه ۳۳ میلیارد تومانی استان برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بنا بر دستورالعمل ابلاغ شده از سوی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ها، اولویت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه ۱۴۰۰ با اشخاص پشتیبان و پیشران، به ویژه پیشران‌های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و همچنین تعاونی ها علی الخصوص تعاونی‌های زنان است.

او افزود: تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی بر اساس نیاز واقعی متقاضی، حجم و ظرفیت تولید و میزان اشتغال زایی توزیع و پرداخت می‌شود.

اشرفی ادامه داد: متقاضیان پیشران مشاغل خانگی که قبلا از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شده اند نیز با رعایت ضوابط، دستورالعمل‌ها و عمل به تعهدات قبلی و در صورت داشتن برنامه‌های توسعه‌ای می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به استان ها، تأکید شده استه که از توزیع بین دستگاهی تسهیلات و همچنین پرداخت تسهیلات به شاغلین دولتی خودداری شود.

او بیان کرد: متقاضیان پشتیبان و پیشران دارای شرایط، می‌توانند جهت بهره مندی از این تسهیلات به دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صادر کننده مجوز فعالیت مشاغل خانگی مراجعه کنند.

اشرفی عنوان کرد: ۳۳ میلیارد تومان از محل منابع و مصارف بانک ها، سهم استان در اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ است که در دستور کار دو بانک عامل قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: افراد دارای مجوز فعالیت مشاغل خانگی مستقل که آمادگی فعالیت در قالب پشتیبان را دارند و سایر متقاضیان می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/، نسبت به اخذ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی اقدام کنند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.