سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس بالاخره به روند منفی خود پایان داد؛ رشد ۷ هزار واحدی شاخص کل

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۲۷۹ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.

گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز بیست و نهم شهریور ماه در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و 588  واحد در ارتفاع یک میلیون و 422 هزار واحدی قرار گرفت.

در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۲۷۹ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «مبین» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «کیمیاتک»، «برکت» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد یک هزار و ۵۹۶ واحد، روی پله ۴۳۲ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ میلیارد و ۱۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان رسید.

رشد 19 واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۹ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۱۶۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فملی، مبین و فارس به ترتیب با ۸۴۶.۱، ۵۰۳.۶۳ و ۴۹۹.۹۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. وامید، وصندوق و کاما، با ۳۱۳.۷۴، ۲۵۵.۳۳ و ۱۵۴.۲۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های فجهان، آریا و وسپهر به ترتیب با ۲۴.۱، ۱۷.۸۹، ۱۵.۰۱، واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. بپاس، غضینو و زاگرس با ۲۷.۶۷، ۱۶.۸۴ و ۸.۷۴ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ 357 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه شیمیایی و فلزات اساسی و مواد شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.




بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های بکاب، لپارس و کیمیاتک بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کاما، وساغربی و غدام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های فجهان، اتکای و کی بی سی بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های زفکا، مدیریت و افرا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فسبزوار، کیمیا تک و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ددامح، کمند و کاما در بورس تهران داشتند. بازار با رنگ قرمز به کار خود پایان داد.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فجهان، اعتماد و توسن و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های مدیریت، اعتماد و دسانکو در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کیان، کمند و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های پارند ۲، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.



همچنین نماد‌های اراد ۸۳۴، اراد ۵۹۴ و اراد ۴۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و اعتماد ۴ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رامین
۱۷:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
توجه داشته باشید بورس با چند سهم الکی مثبت شده و اکثر سهام منفی بودند // پرتفوی سهامداران دیروزو امروز هیچ سودی اضافه نشد که هیچ ضرر هم داده
به داد سهامداران برسید
شما را بخدا درباره صندوق پالایشی به مردم کمک کنید