سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد تأمین اجتماعی با کارفرمایان متخلف/ دستمزد‌ها نباید از حداقل قانون کار کمتر باشد

طبق قانون تأمین اجتماعی، حقوق افراد و کارگران بیمه شده نباید از حداقل دستمزد قانون کار کمتر باشد.

محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تأمین اجتماعی مکلف است در زمان دریافت لیست حقوق اصناف، شرکت‌ها و کارخانه‌ها بررسی کند که حقوق‌ها از حداقل دستمزد قانون کار کمتر و از حداکثر دستمزد‌ قانون کار بیشتر نباشد.

او افزود: حداکثر دستمزد قانون کار ۷ برابر حداقل دستمزد است.

محمدی ادامه داد: کارگاه‌هایی که زیر ۵۰ نفر بیمه شده دارند و ماهیتشان پیمانکاری نیست، مشمول بازرسی‌ها قرار می‌گیرند تا در صورت تخلف دستمزد‌ها اصلاح شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: حقوقی که کارفرما به بیمه شده می‌دهد باید در لیست تأمین اجتماعی ثبت شود و اگر مغایرتی بین اطلاعات ثبت شده با واقعیت وجود داشته باشد، کارفرما مکلف به اصلاح دستمزد‌ها می شود.

او بیان کرد: تمام بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۴۲۰*۴* لیست ماهانه بیمه خود را مشاهده کنند، از واریز حق بیمه خود مطمئن شوند و دستمزد ثبت شده را نیز ببینند.

محمدی در پایان عنوان کرد: از طریق تلفن روابط عمومی ۳۲۲۰۰۱۰۷، بازرسی دفتر مدیرعامل مستقر در اداره کل ۳۲۴۰۰۰۶۴ و همچنین شماره ۳۲۴۰۰۴۷۶ پاسخگوی شکایات بیمه شدگان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.