سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت:

خون‌گیری‌های شریانی طبق دستورالعمل توسط پزشک انجام می‌شود

رئیس مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت گفت: خون‌گیری‌های شریانی طبق دستورالعمل توسط پزشک یا پرستاران تحت نظر پزشک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید سادات منصوری، رئیس مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با اشاره به دستورالعمل اخیر وزارت بهداشت در خصوص خون‌گیری شریانی و وریدی در این مرکز، گفت: در راستای ابلاغ دستورالعمل معاونت درمان نسبت به رعایت ضوابط در خصوص خون‌گیری در آزمایشگاه، نشست اضطراری با حضور تیم مدیریت، معاون آموزشی، مدیر گروه اطفال، سوپروایزر و مسوول فنی آزمایشگاه بیمارستان برگزار شد.

او افزود: گروه سنی اطفال با سایر گروه‌های سنی متفاوت هستند چرا که ما بیمارانی با وزن کمتر از یک کیلوگرم داریم که رگ‌های به‌مراتب نازک‌تری نسبت به دیگر بیماران دارند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت ادامه داد: رگ گیری و نهایتا خون‌گیری از بیماران اطفال یک کار بسیار مهارتی است از این‌رو حفظ ایمنی بیمار اولویت کار کادر پزشکی و درمانی است.

سادات منصوری با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای همه ما لازم‌الاجرا است، اظهار داشت: خون‌گیری‌های وریدی در این مرکز توسط افراد متبحر، اما خون‌گیری‌های شریانی طبق دستورالعمل باید توسط پزشک و یا پرستاران زیر نظر پزشک انجام شود.

او با اشاره به اینکه در این مرکز افراد مجرب و کارآزموده‌ای هستند که سابقه بالای ۱۰ ساله در خون‌گیری دارند، یادآور شد: خوشبختانه تاکنون در این بیمارستان عارضه‌ای در پی خون‌گیری از بیماران اطفال رخ نداده است و شکایتی نیز در این راستا وجود ندارد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با اشاره به اینکه پیش از دستورالعمل ابلاغی، نشستی توسط تیم مدیریتی مرکز انجام و موارد مهم و مشابه در دستورالعمل در آن مورد تأکید قرار گرفت، تصریح کرد: ایمنی بیماران در اولویت امور این مرکز است و همچون گذشته به طور مرتب پایش می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.