سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیر همدان اسیر چه مشکلاتی است؟/ سوئدی ها خریدار سیر همدان

همدان قطب تولید سیر در کشور محسوب می‌شود و نبود انبار‌های فنی مناسب و واحد‌های فرآوری و بسته‌بندی، سیرکاران را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خواص بی شمار سیر همدان موجب شده امسال کشور سوئد نیز برای نخستین بار خواستار خرید سیر استان باشد.

حکما معتقد هستند خوردن سیر مجاری تنفس و خون را پاک می‌کند و با این کار از شدت تنگی نفس کاسته و گاهی موجب درمان آن می‌شود، سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و همچنین روده‌ها را از عفونت‌ها پاک می‌کند، به علت وجود ماده آلسینک در سیر است که اثرگذاری و خواص این محصول افزایش یافته است.

احمد سوزنچی از کاشناسان طب سنتی با بیان اینکه درصد ماده آلسین سیر همدان بیشتر از سایر نقاط جهان است، گفت: سیر‌های ۲۳ کشور جهان مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد سیر همدان ۸۶ درصد، سیر شمال ۱۱ درصد، سیر چین ۲۳ درصد و سیر ایتالیا ۳۱ درصد این ماده را دارد.

سیر دارای ویژگی‌های محافظت کننده قلبی قابل توجهی است که می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند آترواسکلروز، هایپرلیپیدمی و ترومبوز کمک کند.

همدان با تولید سالانه حدود ۴۰ هزار تن، قطب تولید سیر کشور است و کیفیت این دردانه‌های سفید تا جایی است که موجب شده سیر این استان در جهان نیز مشهور شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان گفت: امسال حدود ۲ هزارو ۸۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت سیر است که بیش از ۴۰ هزار تن سیر در همدان برداشت شد.

شهرام پرورش با بیان اینکه سیر محصول پایدار استان است، افزود: سال گذشته ۲ هزارو ۱۱۷ هکتار سطح زیر کشت استان سیر بوده است.

در استان همدان ۱۲ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم به تولید سیر مشغول هستند که با راه اندازی واحد‌های فرآوری و بسته بندی به چندین برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.