سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر هواشناسی سیستان و بلوچستان:

۷۰۰ کیلومتر مربع به مساحت خشکسالی سیستان و بلوچستان افزوده شده است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ کیلومترمربع به مساحت خشکسالی دراستان افزوده شد که عمده آن شهرستان‌های نیمروز و ایرانشهر قرار دارد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: براساس شاخص SPEI ۱۰ ساله هواشناسی همه ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر درجات مختلف خشکسالی هستند که مساحت خشکسالی در پنج شهرستان دلگان، زابل، فنوج، قصرقند و نیکشهر ۱۰۰ درصد است.

وی ادامه داد: تحلیل داده‌های۱۰ ساله شاخص SPEI هواشناسی تا ابتدای شهریور سالجاری نشان می‌دهد که حدود ۹۳ درصد از مساحت سیستان و بلوچستان درگیر درجات مختلف خشکسالی قرار دارند.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون تنها ۳۵ میلیمتر باران در استان باریده که حدود ۶۵ میلیمتر کمتر از شرایط نرمال بارش است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ میلیمتر از بارش‌های دریافتی امسال زراعی در بهار و تابستان باریده که عمده این بارش‌ها از نوع رگباری بوده است افزود: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی در یک هفته پیش‌رو بارشی موثر برای سیستان و بلوچستان انتظار نمی‌رود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.