سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنار واکسیناسیون رعایت بهداشت لازم است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم علاوه بر واکسیناسیون باید رعایت بهداشت را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه ظرف روز‌های اخیر ما شاهد یک کاهش تدریجی موارد ابتلا، موارد بستری و همچنین موارد فوت ناشی از این بیماری در کشور هستیم هرچند که این توزیع، در همه استان ها یکسان نیست اما اکثر استان‌های کشور در حال سوق دادن به یک آرامش همگانی هستند.

او با اشاره به اینکه در کدام استان بیشتر چالش این بیماری وجود دارد بیان کرد: چالش‌های ما بیشتر در استان‌های غربی کشور بوده که لازم است با دقت و مراقبت بیشتری روند این بیماری دنبال شود. خوشبختانه در استان‌هایی که نگرانی بیشتری داشتیم مثل تهران، مازندران و خراسان شاهد کاهش موارد ابتلا به این بیماری هستیم.

گویا ادامه داد: ما درحال حاضر بحث واکسیناسیون را با دقت پیش می‌بریم و تنها چاره کنترل این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توسط مردم صاحبان مشاغل، سازمان‌ها و بقیه گروه‌هایی که با این بیماری سر و کار است و باید در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز انجام شود.

گویا بیان کرد: باتوجه به اینکه افراد و رده‌های سنی را طبقه بندی کردیم، عمده این طبقه بندی دو محور دارد که یک محور گروه‌های سنی و دوم مشاغل خاص یعنی گروه‌های پرخطر تر. ما گروه‌های سنی را به تدریج از بالای ۱۸ سال واکسیناسیون‌های شان را آغاز کردیم و ظرف چند ماه گذشته تقریباً رسیدیم به گروه سنی ۳۰ سال.

او افزود: به خصوص دانش آموزان پایه دوازدهم، چون برای ما خیلی اهمیت دارند باید آماده باشند برای اینکه تحصیل حضوری داشته باشند و کنکور در پیش دارند تا این‌ها در معرض بیماری کمتر قرار بگیرند. امیدوارم ابتدا از همان پایه دوازدهم شروع کنیم و به تدریج به پایه‌های پایین‌تر برسیم.

سوری اپیدمیولوژیست اظهار کرد: با آغاز فصل سرما احتمال شیوع ویروس کرونا بیشتر است، زیرا در فصل سرما مردم در فضا‌های بسته قرار دارند و تهویه هوا به خوبی صورت نمی‌گیرد و تراکم جمعیت در این محیط‌ها بیشتر می‌شود و حتی اگر با اتومبیل نیز جابجا شوند به دلیل اینکه هوا سرد است شیشه‌های خودرو بالا مانده و هیچ تهویه‌ای در داخل خودرو وجود ندارد.

او افزود: در فصل زمستان به دلیل شدت سرمای هوا و بسته بودن مسیر تهویه هوای وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها بیماری در این وسیله‌ها سریع منتقل و این موجب افزایش فراوانی مبتلا در فصول سرد می‌شود. سرما عامل مستقیمی برای انتشار بیماری نیست پس باید در این فصول رعایت چند برابر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.