سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات آخرین جلسه دادگاه رپر معروف/ حمید صفت از رابطه صمیمانه با مقتول گفت

حمید صفت، رپر معروف در دومین دور از محاکمه به اتهام قتل پدرخوانده اش به رابطه صمیمی با او اشاره کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید صفت، خواننده رپ روز ۲۴ مرداد ماه سال ۹۶ وقتی فهمید پدرخوانده و مادرش با یکدیگر درگیر شده اند به هواداری از مادرش به خانه آن‌ها رفت و با شوهر او درگیر شد، اما در پایان این درگیری مرد ۶۶ ساله به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان منتقل شد و چند روز بعد نیز جانش را از دست داد تا حمید صفت به اتهام قتل او بازداشت شود.

هرچند خواننده جوان مدعی بود در مرگ پدرخوانده اش نقشی ندارد، اما او بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرای امور جنایی تهران در دادگاه کیفری محاکمه و با رای قضات دادگاه به قصاص محکوم شد. این رای، اما مدتی بعد در دیوانعالی کشور نقض شد تا امید‌های حمید برای زندگی پررنگ‌تر شود. به این ترتیب پرونده او بار دیگر به دادگاه کیفری فرستاده شد و او مدتی پیش دوباره محاکمه شد. در دور تازه محاکمه باز هم حمید مدعی شد که نقشی در قتل پدرخوانده اش نداشته و بیماری او باعث فوتش شده است. در این میان نظریه پزشکی قانونی درباره علت تامه فوت متوفی چالش بزرگی برای پرونده بود، چرا که بار‌ها نظریه‌های مختلف و گاه متفاوتی در این باره ارائه شد. در این شرایط بود که قضات دادگاه ادامه رسیدگی به پرونده را به بعد از دریافت نظریه جدید پزشکی قانونی موکول کردند.

صبح امروز در آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده جنجالی که در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی رحمانی برگزار شد بعد از دفاع نماینده دادستان از کیفرخواست، وکلای اولیای دم در غیاب آن‌ها خواستار صدور حکم قصاص برای متهم شدند. در ادامه حمید صفت به دفاع از خودش پرداخت و گفت: من و حاج آقا (مقتول) با یکدیگر رابطه خوبی داشتیم. با هم باشگاه می‌رفتیم و ورزش می‌کردیم و در این مدت هیچ مشکلی با یکدیگر نداشتیم. حتی او دو روز قبل از حادثه برای من جشن تولد گرفته بود و یک عکس بزرگ دو متری از من به دیوار پذیرایی خانه اش زده بود. بنابر این دلیلی نداشت که من بخواهم او را به قتل برسانم.

او ادامه داد: شب قبل از حادثه فهمیدم که مادرم و حاج آقا با یکدیگر اختلاف دارند، اما فردای آن روز در کمال آرامش به خانه شان رفتم، اما حاج آقا عصبانی بود. من هم از اینکه مادرم را سیلی زده بود ناراحت بودم و با هم درگیری لفظی پیدا کردیم. مادرم می‌خواست مانع درگیری شود. در این کشمکش شاید ۲، ۳ مرتبه دست من به او خورد، اما نه سیلی زدم نه کف گرگی. بعد هم همسایه‌ها آمدند و ماجرا تمام شد و یک روز بعد فهمیدم او را به بیمارستان برده اند.

حمید صفت درباره آگاهی اش از بیماری‌های زمینه‌های متوفی نیز گفت: من دقیق نمی‌دانستم که او چه بیماری دارد. بعد فهمیدم که او دیابت دارد، اما او حتی در تولدم هم کیک خورد و از سایر بیماری هایش هم خبر نداشتم. من هیچ نقشی در مرگ او ندارم و از این بابت متاسفم.

در پایان این جلسه قضات دادگاه با اخذ آخرین دفاع از متهم وارد شور شدند و قرار است طی یک هفته آینده رای خود را در این باره اعلام کنند.

 

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

 

برچسب ها: حمید صفت ، رپ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چند بار اقرار به زدن ضربه کردی اگر ضربه نزدی چرا در گزارش جسد نوشته کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز مشهود بود دارو که نمیتونه کوفتگی بافت مغز بوجود بیاره درعکس موبایلی گرفته شده در روز بستری در بیمارستان جای 7 ضربه در سمت چپ صورت مقتول مشهود است که 5 تای ان اثرات ضریات مشت با انگشتر می باشد و مقتول در روز بستری به کماء میرود و 3 روز بعد در کماء فوت می کند.
یکی از علایق متهم بقتل استفاده از انگشتر می باشد که خودش در دقیقه 51 ویدئوی تبلیغی ضبط شده در منزل ناپدری توسط پرشین پاپارازی گفته.
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
4 سال قبل در مقاله ای در همین سایت با کد خبری ۶۲۱۱۱۲۳ گفتی از بیماری هپاتیت و قلبی ناپدری خبر داشتی حالا امروز میگی خبر نداشتم هرچند اقرارت به دانستن بیماری قلبی ناپدری در پرونده هست.
ناشناس
۰۸:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
سال 1396 حمید صفت اول گفت اطلاعی ندارم چی شده چند ساعت بعد گفت با ناپدری مشاجره فقط داشتم و فرداش گفت چند ضربه زدم برای دفاع از مادرم و ناپدری رو دیو جلوه دادن و فضای مجازی رو پر کردن از حمایت از خودشون و به مقتضای موقعیت حرفاش رو بالا و پایین میکنه
ناشناس
۰۷:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
خیلی دروغ میگی امروز میگی شب قبل از حادثه از اختلاف ناپدری و مادرت خبردار شدی! 4 سال قبل تو همین سایت با کد خبر ۶۲۱۱۱۲۳ گفتی ساعت شش صبح 24 مرداد با مادرم تماس گرفتم و او گفت که هنوز به خانه نرسیده است، از او خواستم زمانی که به خانه رسید به من خبر بدهد تا به خانه بروم و لوازم خود را که آنجا گذاشته بودم بردارم. صبح روز حادثه برادرم از آمریکا با من تماس گرفت و گفت مادرمان با هوشنگ، ناپدریمان درگیر شدند و از من خواست که خود را به آن جا برسانم تا در جریان ماجرا قرار بگیرم. ظهر آن روز مادرم نیز با من تماس گرفت و از من پرسید که چه زمانی به آن جا می روم، من نیز راهی خانه خودمان شدم. زمانی که در خانه را باز کردم دیدم ناپدریم سمت چپ مبل نشسته است و یک میز نیز جلوی او قرار داشت. گوشی موبایل خود را روی میز گذاشتم و به او گفتم: مگر نگفتم مادرم را اذیت نکن، کتکش نزن، او نیز گفت: زدم که زدم. می خواستم او را بترسانم به همین خاطر یک گلدان را که در نزدیکیم قرار داشت برداشتم و به سمت راست مبل پرتاب کردم سپس میز را برگرداندم تا کمی او را بترسانم. او نیز می خواست بلند شود و به سمت من بیاید که در همین هنگام مادرم بین ما قرار گرفت و من با یک دست به صورتش زدم. در همین هنگام همسایه ها با صدای درگیری ما به جلوی در خانه آمدند که مادرم به سمت در رفت و من نیز هوشنگ را رها کردم و به درگیری مان پایان دادم.
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
درسال 1396 حمید صغت در برگ بازجویی در دادسرا با خط خودش نوشته ناپدری به خانواده ماتوهین میکرد و مادرم رو کنک میزد با من مشکل داشت و بد و بیراه میگفت حالا امروز میگه من و حاج آقا (مقتول) با یکدیگر رابطه خوبی داشتیم. با هم باشگاه می‌رفتیم و ورزش می‌کردیم و در این مدت هیچ مشکلی با یکدیگر نداشتیم. حتی او دو روز قبل از حادثه برای من جشن تولد گرفته بود و یک عکس بزرگ دو متری از من به دیوار پذیرایی خانه اش زده بود. بنابر این دلیلی نداشت که من بخواهم او را به قتل برسانم.
واقعیت این قتل اینه که ناپدری تصمیم قطعی به طلاق مادر حمید رو داشت و مادر حمید هم بخاطر از دست ندادن اقامت المان و امکانات مالی هوشنگ مخالف طلاق بود و کل حرفای حمید صفت دروغه چون خود ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من میزده و پزشکی قانونی المان به استناد گزارش جسد پزشکی قانونی ایران و سی تی اسکن بیمارستان فیروزگر نظریه داده و نوشته بدون ضربات شدید و پی در پی به سر مقتول اسیبهای تشریح شده در گزارش جسد بروز نمیکرد.
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خانواده مقتول در خارج از ایران نشستن زندگی می کنند وعورد میدن که یک جوان رادر ایران آنهم بی گناه اعدام کنید
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ازین اتفاقها زیاد دیدیم در جامعه وحتی دردور ورمون که گذست نکردن وطرف اعدام شده اما تنها چیزی که بعد اعدام پر رنگ میشه پشیمان شدن از کاری که نباید میشد البته در مورد همه قاتلین نمیشه انتظارداشت که طرف ببخشه چون بعضی وقتها قاتل چنان ناجوانمردانه طرف به قتل میرسونه که جای تردید نمیشه کردمثل پدر ومادر بابک که در حین بیرحمی جنایت کردن بعد به 10سال زندان محکوم شدن خوب حکم اینا عادلانه نبوداما در مورد این جوان ابن طور نیست وباید گذشت شه .فرزندان این مقتول بیشتر بخاطر کینه ونفرت میخوان قصاص انجام شه که کار اشتباهی میکنن ومطمعینا از کارشون بعد پشیمون میشن وعذاب وجدان خواهند گرفت
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
لطفا بگویید چرا درباره این داروی آلرگارد استاپ سیویر که میگن خیلی موثره و هیچ تلفاتی هم نداشته گزارش نمی‌نویسید؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام،آخه این جوان با چه زبانی بگوید که قاتل نیست.خوب قاتل نیست
حمیدرضا میرکیانی
۰۷:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
برایم سوال شده که چرا بازیگرها , خواننده ها خودشان یا مادرانشان ازدواج های مکرر دارند و زندگیشان تا این اندازه آشفته است ؟؟؟؟؟ آیا علت در روش زندگی و نوع تفکر آنهاست , نبود ایمان و اعتقادات مذهبی و نبود اخلاق میتواند علت این پریشانی های زندگی باشد؟؟؟ بازیگرها متاسفانه به بیماری های لاعلاجی برای جامعه ما بخصوص قشر جوان کشور تبدیل شده اند
عمار
۰۶:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
خب این جوان که بارها اظهار کرده که پدر خوانده اش را نکشته و به او ضربه نزده پس چگونه پدرخوانده اش به علت خونریزی مغزی فوت شده مادر این جوان متهم به قتل شوهرش چه می گوید آیا لاپوشانی می کند که فرزندش را نجات دهد یا واقعا این جوان متهم به قتل ضربه ایی نزده و آن مرد 66 ساله بر اثر بیماری زمینه ایی دیابت فوت کرده مگر بیماران دیابتی خونریزی مغزی می کنند ؟!!! یا شاید مرد 66 ساله را حلش داده سرش به جای محکمی برخورد کرده که باعث خونریزی مغزیش شده یا شایدم خود مرد 66 ساله بعد از دعوای خانوادگی فشارش افتاده سرش گیج رفته محکم خورده به زمین و باعث خونریزی مغزیش شده !!! داستان اینها بسیار پیچیده است معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ می گوید چی شده الله اعلم انشاءالله هر آنچه حق و عدل و صداقت و راستی است برملا شود تا قاضی محترم پی به اصل واقعیت واقعی ببرد و حکم عادلانه صادر کند که فرد بی گناهی متهم به قتل غیر عمدی اعدام نشود و یا فرد گنهکاری مجرم به قتل عمدی آزاد نشود و فرد بیگناهی در زندان نماند باید بیشتر پرونده این فوتی پدرخوانده مورد تحقیق و موشکافی و برسی دقین کارگاهی قرارگیرد تا حقیقت آشکار شود . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و عادلانه خداپسندانه .
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خدا وکیلی هیچی گذشت نمیشه اخه با اعدام این جوون که مرده زنده نمیشه چرا بعضی روافکار شیطانی سمج میشن توروخدا گذشت کنید اعدام نکنید بنده خدارا. خطا را با خطای بزرگتر جواب ندین کار این که از قاتلین بابک بدتر نبوده که گذشت کردن .رحم کنید تا خدا بهتون رحم کنه.من این ادم نمیشناسم به عنوان یه هم وطن التماس میکنم اعدام نکنه دادگاه گناه داره.
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دعوا را همیشه کسی که گناهکاره شروع می کنه . همان گناهکار می میرد . قانون یقه اون یکی را می چسبه . به وقتش هیچ کس حرف آدم را گوش نمی کند . بعد از اتفاق می شود پیراهن عثمان !!!