سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گلستان؛

کلاس‌ها با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستاها ، برگزار می شود

استاندار گلستان گفت: ابتدای مهر کلاس‌های با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستا‌های استان به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا،گفت: سیر شیوع ویروس کرونا در استان و کشور نزولی است، اما به طور جدی باید شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک در دستگاه‌های اجرایی و اصناف رعایت شود .

او ادامه داد:تلاش داریم پرواز گرگان به نجف را برای زائرین گلستانی اربعین فراهم آوریم که این زوّار باید دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و تست pcr آنان ۷۲ ساعت قبل سفر منفی باشد.

استاندار گلستان گفت:کلاس‌های با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستا‌های استان ابتدای مهر به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

او گفت:میانگین ورود واکسن به گلستان بیش از متوسط کشوری و خوشبختانه روند واکسیناسیون در گلستان به خوبی در حال انجام است.

حق شناس گفت: بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی تنها دریافت کننده ۲ دُز واکسن همراه تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل آنان امکان حضور و زیارت در مشهد را خواهند داشت.

او گفت:۱۷شهرستان در کشور به شرایط آبی رسیده اند و امیدواریم در هفته آتی شهرستان‌های گلستان نیز به وضعیت آبی برسند.

استاندار گلستان گفت:در حال حاضر ۴۶۵ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ در icu بستری هستند و ۴۸ بیمار نیز از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند و در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از هم استانی‌های عزیزمان فوت شدند.

او گفت:تا کنون در استان ۹۰ درصد معلمان دُز اول را و ۶۵ درصد آنان نیز هر دو دُز را دریافت کردند.

این مقام مسئول افزود:استان در شرایط زرد قرار دارد به طوریکه ۳ شهرستان گرگان، علی آباد و گالیکش در وضعیت نارنجی و باقی ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند .

او گفت:تاکنون ۹۰۰ هزار و ۴۰۵ دُز واکسن در استان تزریق شده است که ۶۰۲ هزار و ۱۱۱ دُز اول و ۲۹۸ هزار و ۲۹۴ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.