سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدود شدن درمان‌های دندانپزشکی در دوران همه‌گیری کرونا

یک دندانپزشک گفت: انتقال ویروس از طریق بزاق دهان افراد مبتلا به کرونا مهم‌ترین ترس مردم برای مراجعه به دندانپزشکی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، میثم ویسی، یک دندانپزشک با بیان اینکه انتقال ویروس از طریق بزاق دهان افراد مبتلا به کرونا مهم‌ترین ترس مردم برای مراجعه به دندانپزشکی است گفت: به سادگی با رعایت بهداشت و معاینات منظم دندانپزشکی می‌توان از پوسیدگی دندانی پیشگیری کرد و مراقبت‌های بهداشتی و مراقبت‌های تغذیه‌ای دو مجموعه اصلی برای بهره‌مندی از دندان‌هایی سالم است.

او افزود: مراقبت‌های بهداشتی شامل استفاده صحیح از مسواک، خمیر دندان، استفاده مداوم از نخ دندان و دهانشویه‌های بهداشتی است، اما مراقبت‌های تغذیه‌ای شامل محدود کردن استفاده از قندها، نوشابه‌های گازدار و خوراکی‌هایی است که می‌توانند با تغییر اسیدی محیط دهان شرایط را برای رشد باکتری‌های پوسیدگی را مساعدتر کنند.

این جراح دندانپزشک با بیان اینکه در سنین کودکی مراقبت‌های بهداشتی و معاینات منظم دندانپزشکی در کنار به حداقل رساندن مصرف مواد قندی، مواد غذایی با ماندگاری بالا در محیط دهان می‌تواند شیوع پوسیدگی‌های دندانی را کاهش دهد تاکید کرد: شکل گیری الگوی تغذیه‌ای و بهداشتی در سنین‌کودکی اتفاق می‌افتد و با مراقبت والدین این الگو می‌تواند سالم و صحیح شکل بگیرد.

ویسی با بیان به اینکه شایع‌ترین پوسیدگی دندان نامناسب بودن جنس دندان‌ها و عامل ژنتیکی است، افزود: با مراقبت‌های بهداشتی دقیق و اختصاص حداقل ۱۰ دقیقه در روز برای مسواک کردن با حوصله تمام سطوح دندان می‌توان از پوسیدگی دندانی پیشگیری کرد.

او در ادامه ادامه داد: پوسیدگی دندان قابل پیشگیری است، اما در صورت رخداد، تنها با اعمال دندانپزشکی می‌توان آن را درمان کرده و از پیشرفت آن جلوگیری کرد، اما تجویز‌های غیرعلمی باعث مخرب بودن دندان‌ها خواهد بود، پوسیدگی دندان در مراحل اولیه که به صورت حساسیت به سرما و گرما و شیرینی بروز می‌کند می‌تواند به سادگی و بدون نیاز به اقدامات پیشرفته و با هزینه کمتر درمان شود.

این دندانپزشک با اشاره به اینکه در شیوع ویروس کرونا مراقبت‌های دهان و دندان اهمیت بیشتری پیدا می‌کندگفت:سیستم ایمنی بدن با حفظ سلامت دندان‌ها تقویت خواهد شد.

او افزود:عفونت‌های دندانی می‌توانند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شوند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.