سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسفالت نیمی از راه‌های روستایی استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:حدود ۵۱ درصد از پنج هزار و ۳۳۱ کیلومتر راه روستایی موجود در استان آسفالت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از پنج هزار و ۳۳۱ کیلومتر راه روستایی موجود در استان، ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن آسفالت، ۷۱۵ کیلومتر به صورت راه شوسه و یک هزار و ۹۱۶ کیلومتر نیز خاکی بوده و حدود ۵۱ درصد از این راه‌ها تاکنون آسفالت شده است.

این مسوول اضافه کرد: هم اکنون حدود ۸۰ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان با جمعیتی بالغ بر ۹۴ هزار و ۵۰۰ خانوار از نعمت راه آسفالته روستایی برخوردار هستند.

حق لطفی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد از راه‌های آسفالت شده موجود روستایی در استان، عمری بیش از ۱۵ سال دارند و نیازمند ترمیم و روکش دوباره هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۹ روستای بالای ۱۰۰ خانوار استان فاقد راه آسفالته هستند، یادآور شد:این روستا‌ها شامل هفت روستا در شهرستان قزوین، یک روستا در البرز و یک روستا در بویین زهرا است که نیازمند راه آسفالته هستند و با تامین اعتبارات مورد نیاز این اقدام عملیاتی خواهد شد.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.