سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد بستری های کرونا در کردستان شکسته شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان به ۹۳۱ نفر رسید که بالاترین آمار در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با انتقاد از بی توجهی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، اظهار داشت: ۷۰ درصد مبتلایان و بستری‌های استان مربوط به سنندج است.

رضاعی با بیان اینکه ۸۴ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، اضافه کرد: با فوت ۶ بیمار دیگر در یک روز گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در استان به یک‌هزار و ۵۷۷ نفر رسید که ۶۶۶ نفر آن‌ها از شهروندان سنندجی بوده‌اند.

او به شناسایی ۳۸۰ بیمار در۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۱ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون به این بیماری مبتلا شده‌اند که در موج پنجم، تعداد بستری‌های استان همچنان افزایشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: میزان مرگ و میر در استان به نسبت بستری و جمعیت در مقایسه با دیگر استان‌ها پایین است، ولی با این وجود مرگ حتی یک هم‌استانی هم برای کادر درمان سخت است و تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند تا نرخ مرگ و میر به صفر برسد.

رضاعی با اشاره به شناسایی ۱۲ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان، گفت: از این تعداد ۱۱ نفر در بیمارستان کوثر سنندج بستری هستند و یک نفر برای درمان تکمیلی به تهران اعزام شده است.

او با بیان اینکه هزینه درمان بیماران مبتلا به قارچ سیاه پنج برابر بیمار مبتلا به کرونا است، افزود: با این حال تمامی دارو‌های این بیماران تامین شده و کمبودی در این زمینه نداشته‌ایم، ضمن اینکه هیچ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان جان خود را از دست نداده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.