سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلاک کوبی بیش از ۲۸ هزار راس دام در اندیکا

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با تاکید بر لزوم پلاک کوبی دام‌ها گفت: بیش از ۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان هویت گذاری شدند.

مراد امامی، مدیر جهاد کشاورزی اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بیمه دام‌ها اجباری است، گفت: هویت دار کردن و پلاک کوبی ۲۸ هزار و ۸۶۱ راس دام سنگین و سبک در این شهرستان انجام شد.

او با بیان اینکه ملاک توزیع نهاده دامی بین دامداران نیز بر اساس هویت گذاری و پلاک کوبی و بیمه دام‌ها است، افزود: از دامداران خواهشمندیم در این امر مهم و ملی همکاری‌های لازم را به عمل آورده و نسبت به شناسنامه دار کردن و هویت گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

امامی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار دام سبک و ۱۰ هزار دام سنگین در شهرستان وجود دارد، بیان داشت: تاکنون ۲۲ هزار و ۷۱۹ دام سبک شامل؛ ۱۴ هزار و ۱۱۷ راس گوسفند، ۸ هزار و ۶۰۲ راس بز و ۶ هزار ۱۴۲ راس دام سنگین شامل؛ ۶ هزار و ۱۲۵ راس گاو و ۱۷ راس گاومیش پلاک کوبی شده اند که در مقایسه با تعداد دامها، آمار بسیار پایین است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اجباری بودن انجام بیمه پایه دام ضروری است همه دامداران با مراجعه به کارگزاری‌های بیمه نسبت به انجام بیمه دام نیز اقدام کنند، چراکه در صورت مراجعه نکردن دامداران نسبت به هویت گذاری و بیمه دام ها، سهمیه خوراک دام و سبوس آن‌ها کاهش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا اظهار داشت: بدون نصب پلاک، هرگونه جابجایی و خرید و فروش دام قاچاق محسوب می‌شود و همه مالکان دام زنده موظف هستند بر اساس دستورالعمل اجرایی نسبت به پلاک گذاری دام‌های خود اقدام کنند، ضمن اینکه پلاک‌های تهیه شده ۱۵ رقمی بوده که ۳ رقم اول کد کشور است، رقم چهارم کد ایزو، رقم ۵ و ۶ کد استان، رقم ۷ نوع دام و ۸ رقم آخر هم مربوط به دامدار، دام و محل و جایگاه دام است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.