سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس از استاندار جدید حمایت کردند

نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه مدرس خیابانی حمایت خود را از استاندار جدید استان اعلام و تصریح کردند: مادامی که استاندار در راستای نظام و انقلاب حرکت کند حامی و یاری رسان وی خواهیم بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسینعلی شهریاری  رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان وبلوچستان با قدردانی از احمدعلی موهبتی استاندار سابق سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در ‏انتخابات ریاست جمهوری در این استان مردم یک صدا آن هم به "حجت‌الاسلام رییسی" رای دادند و به همین ‏دلیل مردم استان توقع زیادی از دولت جدید داشته و خواهند داشت.‏

حسینعلی شهریاری افزود: استاندارِ انتخاب شده را تا روزی که در راستای نظام و انقلاب حرکت کند کمک کرده ‏و یاری رسان خواهیم بود.‏

نماینده دیگر مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: از این که سیستان و بلوچستان و خوزستان به عنوان استان ویژه معرفی شدند خوشحالیم اما خوشحالی‌مان بیشتر روی ساختار است به این معنی که اگر این خطه ساختار نداشته باشد وضعیت تغییری نمی‌کند.

فداحسین مالکی اظهارداشت: طی سال‌هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته رابطه استان با پایتخت باوجود همه تلاش‌هایی که هر دولت در حد توان خودش انجام داده به صورت نقطه چین بوده است.

وی افزود: هر اندازه مشکلاتی در کشورهای همسایه به وجود آید ظرفیت سیستان و بلوچستان پر رنگ‌تر می‌شود حضور مردم در کنار نیروهای نظامی و امنیتی در راستای امنیت کاملا مشهود است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد از جمله خط محور چابهار به میلک که متاسفانه در طول این چند سال عادی و به عنوان پروژه معمولی تلقی شده، در حالی که این محور بین المللی است، در گذشته به عنوان خط ترانزیتی خطاب می‌شد اما در دنیا مصوب شد که به عنوان یک خط جدی می‌تواند تلاقی پیدا کرده و خیلی از کشورها را به هم وصل کند حتما این محور پر رنگ دیده شود.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان بهشت معادن تلقی می‌شود اما تا به حال نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم که به عنوان موضوع جدی مورد توجه باشد تا بتواند به موضوع اشتغال در استان کمک کند از سویی با ۲ کشور مرز طولانی داریم و از طریق دریا با کشورهای عربی هم مرز، اما متاسفانه تا حالا نتوانستیم از این ظرفیت‌ها در سطح کلان استفاده کنیم.

وی با اعلام حمایت از حسین مدرس خیابانی به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان، گفت: انتخاب دولت برای ما محترم است و تا مادامی که تلاش ها در مسیر انقلاب و رهبری و توسعه و پیشرفت استان باشد مورد حمایت ما قرار دارد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخشهای کورین و نصرت آباد زاهدان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: امروز در استانی پاگذاشته‌اید که به محرومیت شهرت دارد اما باید بگویم استانی محروم است که نیروی انسانی نداشته باشد اما خوشبختانه ما در سیستان و بلوچستان نیروی انسانی خوبی داریم.

اسماعیل حسین‌زهی افزود: محرومیت با کمتر توسعه یافته متفاوت است و امسال با همکاری مجمع نمایندگان اعتبارات مصوب سیستان و بلوچستان سه برابر شد اما تخصیص آن با وجود اینکه ۶ ماه از سال گذشته است هنوز محقق نشده است.

وی با درخواست از استاندار جدید سیستان و بلوچستان برای آغاز سفرهای درون استانی خاطرنشان کرد: نیاز است که با تمامی عزیزان استان از نمایندگی ولی‌فقیه و امام جمعه اهل سنت و دیگر عزیزان برای عمران و آبادانی استان مشورت بگیرید در دیداری که با مجمع نمایندگان داشتید اعلام کردیم که از نیروهای بومی استان بهره‌گیری کنید.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: قدردان نعمت امنیتی هستیم که حاصل مجاهدت های سربازان تامین امنیت و خون شهداست. جمع شده ایم از زحمات مدیری تقدیر کنیم که معنی خدمت بی منت را تعریف و واژه خستگی را خسته کرد و فردی وارد چرخه مدیریتی استان می شود که هر کجا حضور داشته، منشا تحول بنیادی بوده است.

معین‌الدین سعیدی با اشاره به تعبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص سواحل مکران به عنوان گنج پنهان ادامه داد: باوجودخدمات بی بدیل نظام جمهوری اسلامی اما به لحاظ شاخص های توسعه انسانی، فاصله معنادار و نجومی با دیگر استان ها داریم و حتی در خود سیستان و بلوچستان هم بین شمال و جنوب آن، این فاصله ها در حوزه شاخص های توسعه ای نظیر بهداشت، راه، آب، دسترسی به خدمات بهداشتی و اجرای طرح هادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید همه ظرفیت‌ها را با هدف توسعه در کنار مدرس خیابانی که در واقع استاندار نظام جمهوری اسلامی است قرار دهیم که البته این بستگی به تعامل و عملکرد وی دارد اگر ذره‌ای از آنچه که نظام جمهوری اسلامی و پیوندی که هر مسوولی با امام امت دارد انحراف صورت گیرد به طور قطع مجلس انقلابی به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.