سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: ذخایر دالر در بانک های افغانستان رو به اتمام است

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ذخایر دالر در بانک‌های افغانستان رو به اتمام است و اگر به این موضوع رسیدگی نشود، ممکن است بانک‌ها فعالیت شان را متوقف کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ذخایر دالر در بانک‌های افغانستان رو به اتمام است و در صورت عدم رسیدگی به موقع به آن، ممکن است بانک‌ها فعالیت شان را متوقف کنند.

خبرگزاری رویتر به نقل از این منابع گزارش داده است که بانک‌ها در افغانستان تاکنون با دالرهایی که ذخیره داشته اند، به فعالیت‌شان ادامه داده اند.

بر اساس این گزارش، بانک‌های خصوصی این موضوع را با بانک مرکزی افغانستان (د افغانستان بانک) و مسئولان گروه طالبان مطرح کرده‌اند. این بانک‌ها از بانک مرکزی خواسته‌اند که دالر بیشتری را به بازار ارز توزیع کند.

با تسلط طالبان بر کابل، بانک‌های افغانستان مدتی مسدود شدند. چند روز بعد از آن، بانک‌ها دوباره به‌گونه محدود فعالیت‌‌شان را از سر گرفتند.

بانک مرکزی افغانستان در آن هنگام اعلام کرد که مشتریان فردی بانک‌ها می‌توانند در هر هفته تنها ۲۰۰ دالر یا ۲۰ هزار افغانی از حساب شان پول برداشت کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.