سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: وضعیت افغانستان ناامید کننده است

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پس از پایان سفر سه روزه‌اش به کابل، وضعیت بشری در افغانستان را ناامید کننده خواند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که وضعیت بشری در افغانستان ناامید کننده است.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز پنجشنبه (۲۵ سنبله/ شهریور) در اطلاعیه ای گفته است که فیلیپو گراندی این موضوع را در پایان سفر سه روزه‌اش به کابل، مطرح کرده است.

به نقل از این اطلاعیه، وی افزوده است که اگر خدمات عمومی و اقتصاد در افغانستان سقوط کند، این کشور شاهد رنج، بی‌ثباتی و آوارگی بیشتری خواهد بود.

در همین حال، کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تاکید کرده است که جامعه جهانی باید هرچه زودتر با افغانستان ارتباط برقرار کند تا بتواند از بحران انسانی بزرگتری در این کشور جلوگیری کند.

به گفته وی، بحران انسانی در این کشور نه تنها پیامد منطقه‌ای، بلکه پیامد جهانی خواهد داشت.

فیلیپو گراندی همچنین خواستار حمایت فوری و مستمر از افغان‌های بیجا شده در داخل و خارج از کشور شده است. به گفته وی، بیش از ۳.۵ میلیون نفر بر اثر درگیری‌ها در داخل افغانستان از خانه هایشان بیجا شده‌اند. تنها در سال جاری، ۶۳۰ هزار نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزوده است که هم‌اکنون در افغانستان بیش از ۱۸ میلیون نفر نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.

این سازمان پیشتر گفته بود که  از هر سه شهروند افغانستان یکی از آنان نمی‌داند که وعده غذایی بعدی‌اش از کجا تامین می‌شود.

به نوشته اطلاعات روز، بر اساس اعلام این سازمان، تقریبا نیمی از کودکان زیر پنج سال در ۱۲ ماه آینده دچار سوء تغذیه شدید خواهند شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.