سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشی از طرح آبیاری نوین در نخلستان‌های سعدآباد به زودی افتتاح می‌شود

استاندار بوشهر گفت: طرح آبیاری نوین در ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های سعدآباد در دست اجرا است که امیدوارم تا دو ماه آینده بخشی از آن به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ حاج‌مهدی و طرح نخلستان در شهرستان دشتستان بیان کرد: تغییر آبیاری سنتی به نوین از برنامه‌های مهم استان است که در همین راستا طرح آبیاری نوین در ۲ هزار و  ۴۰۰ هکتار در نخلستان ‌های سعدآباد اجرا شده است.

او یکی از مطالبات مهم مردم سعدآباد را تکمیل طرح آبیاری نوین نخلستان دانست و افزود: امیدواریم بخشی از این طرح تا یکی دو ماه آینده افتتاح شود و حداقل ۸۰۰ تا هزار هکتار از این نخلستان‌ها زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تغییر آبیاری سنتی به نوین به درآمد کشاورزان سعدآبادی کمک می‌کند، ادامه داد: این تغییر روش آبیاری، ضمن بهبود تولید محصول نخلستان‌ها، بهره‌وری در استفاده از آب را افزایش می‌دهد.

گراوند با اشاره به آسیب دیدن یکی از ایستگاه‌های پمپاژ این طرح در سیل پارسال گفت: با تامین اعتبار صورت گرفته از منابع استان، به‌زودی این ایستگاه بازسازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او همچنین با اشاره به اینکه ۲ طرح آب‌شیرین‌کن در دشتستان از جمله شهر وحدتیه در حال اجرا است، ادامه داد: اجرای این طرح‌ها هر چند به سبب مشکلات تاخیر داشته اما پیشرفت کار خوب است و پیش‌بینی می‌شود آب‌شیرین‌کن وحدتیه تا دو ماه آینده وارد مدار شود.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.