سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

وظیفه بنیاد شهید ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه مهم بنیاد شهید که شاید از وظیفه رسیدگی به خانواده شهدا نیز مهم‌تر باشد حفظ و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان نخستین سفر استانی خود در گلزار شهدای مشهد گفت: یکی از ۲ کارکرد اصلی بنیاد شهید، حفظ کرامت و منزلت خاندان ایثار و شهادت، رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم و همچنین رزمندگان عرصه سلامت است تا این خانواده‌ها گرفتار مسائل دنیایی نباشند و همه این امور وظیفه حکومت و دولت است.

او به موضوع ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت نیز اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب این فرهنگ، ضامن بقای ملک و کیان و مکتب ماست چنانچه ایشان فرمودند "حیات انقلاب اسلامی در گرو بنیاد شهید است" یعنی اگر این گفتمان و تفکر ایثار و شهادت باقی بماند، حیات معنوی و فرهنگی انقلاب ادامه پیدا می‌کند و انقلاب به اهداف خود می‌رسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این نهاد در ۲ سطح درون و بیرون خانواده ایثارگران به وظائف خود عمل می‌کند و از طرفی بخشی از این فعالیت‌ها مستقیم به خود بنیاد شهید برمی‌گردد و بخشی معاضدتی است و برخی فعالیت‌ها نیز مشارکتی است که بنیاد باید با همکاری شرکای معنوی خود امور اجرایی و فرهنگی را پیش ببرد.


بیشتر بخوانید



قاضی زاده به مشارکت بنیاد شهید با دیگر نهاد‌ها اشاره و بیان کرد: شایسته است محیط بهشت رضا (ع) مشهد فرهنگی شود و در این راستا یک موسسه فرهنگی علاوه بر برگزاری مراسم‌ها با ساختار و فعالیت جامع‌تر و بزرگتر و با رویکرد شهدا ایجاد شود.


سیدعبدالله ارجایی شهردار مشهد  نیز در حاشیه بازدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از گلزار شهدای مشهد، گفت: لازم است سازمان فردوس‌ها تغییر رویکرد دهد، تاکنون مخاطب اصلی آرامستان‌ها تکریم اموات و خدمات رسانی در این حوزه بوده است که باید فعالیت‌های فرهنگی نیز به آن افزوده شود.

او افزود:اما رویکرد جدید، علاوه بر خدمات گذشته، برای همراهان اموات و به منظور عبرت گیری مراجعه کنندگان و آحاد جامعه خواهد بود، در این راستا اقدامات اجرایی تا ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
تو رو خدا اونجاآرامستان رو بی خیال بشید دیگه کم مونده اونجا صدای بلندگو بلند بشه !! بزارید مردم در آرامش برای عزیزانشون قرآن بخونند
جانباز
۱۶:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام باید ۳۰سال پیش فرهنگ سازی می کردید الان باید معیشت جامعه هدف رسیدگی کنید
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خوب