سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۳۵۸ انشعاب آب غیر مجاز در کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: امسال ۳۵۸ فقره انشعاب آب غیرمجاز در مناطق مختلف استان شناسایی و مجوز لازم دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اظهار داشت: سال گذشته ۹۶۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهر‌های مختلف استان به ویژه در نواحی منفصل شهری قانونی و به مجاز تبدیل شد وامسال نیز   ۳۵۸ فقره انشعاب آب غیرمجاز در مناطق مختلف استان شناسایی و مجوز لازم دریافت کردند.

تخت شاهی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲ میلیون مترمکعب آب شرب در کردستان به صورت غیرمجاز مصرف می‌شود، تاکید کرد: ۹۸ درصد انشعاب‌های غیرمجاز آب در کردستان مربوط به حاشیه شهرهاست که انتظار داریم سریعتر برای تبدیل آن به مجاز اقدام کنند.

او افزود: در صورت گزارش مردمی یا اطلاع ماموران این شرکت از وجود انشعاب و استفاده غیرمجاز از آب شرب، اقدام به جریمه و برخورد قانونی با صاحب انشعاب می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اضافه کرد: خانوار‌هایی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند، برای تبدیل آن به مجاز، خارج از نوبت به بانک طرف قرارداد برای دریافت تسهیلات و یا پرداخت مبلغ آن به صورت اقساط کوتاه مدت معرفی می‌شوند.

تخت شاهی گفت: بدلیل عدم وصول درآمد‌های حق انشعاب غیرمجاز و هزینه مصارف ماهانه، اختلال در برنامه‌ریزی توسعه تاسیسات و هزینه جبران کسری منابع آبی مشترکان قانونی، این شرکت متحمل خسارت زیادی می‌شود.

او با بیان اینکه هدف شرکت آبفا بهره مندی اقشار مختلف جامعه در سطح شهر و روستا از آب سالم و بهداشتی است، یادآور شد: نصب انشعاب غیرمجاز علاوه بر اینکه دست درازی به اموال عمومی محسوب شده، خلاف قانون و شرع اسلام است.

از مجموع یک هزار و ۶۷۷ روستای کردستان، یک هزار و ۱۲ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.