سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قارچ سیاه و ابتلای قطعی ۷ نفر در استان مرکزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای قطعی ۷ نفر به قارچ سیاه در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر بهمن صادقی سده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به شناسایی ۱۱ بیمار مشکوک به قارچ سیاه در استان مرکزی گفت: پس از انجام آزمایش ابتلای قطعی ۷ نفر از این افراد به این بیماری قارچی  تایید شد.

صادقی با بیان اینکه نتایج آزمایشات قارچ سیاه ظرف ۴۸ ساعت قابل اعلام است افزود: نمونه کشت آزمایشگاهی بیماران شناسایی شده برای قارچ شناسی به آزمایشگاه کلینیک تخصصی امام رضا (ع) اراک ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: با فراهم شدن امکانات لازم بیماری قارچ سیاه در استان مرکزی قابل درمان است و نیازی به اعزام بیماران به سایر استان‌ها نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در فرآیند درمان بیماران مبتلا به قارچ سیاه، پزشکان متخصص جراحی فک و صورت، گوش، حلق و بینی، چشم و گروه جراحی اعضا همکاری دارند.

او ادامه داد: بیمارانی که در روند درمان بیماری زمینه‌ای از دارو‌های حاوی کورتون استفاده می‌کنند مستعد ابتلا به قارچ سیاه هستند و افرادی که به نوع شدید بیماری مبتلا می‌شوند عارضه زمینه‌ای نظیر دیابت و فشار خون دارند.

صادقی تاکید کرد: اسم علمی این بیماری «موکورمایکوزیس» است و این قارچ در بدن وجود دارد که با ضعیف شدن سیستم ایمنی فرد این بیماری علائم بالینی را بروز می‌دهد.

علائم بیماری قارچ سیاه (موکورمایکوزیس) ظاهری است و عفونت‌های قارچی در حفره بینی چشم و صورت رشد کرده و رویت می‌شود و سردرد، حالت تهوع، تنگی نفس، اسهال خونی از عوارض این بیماری است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.