سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: واشنگتن و تل آویو در قبال ایران هدف مشترکی دارند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از هدف مشترک این کشور و رژیم صهیونیستی در مقابل ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا و اسراییل در مقابل ایران به دنبال یک هدف واحد هستند.

بر این اساس، پرایس در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد: واشنگتن همانند تل آویو در مقابل ایران به دنبال یک هدف است و آن جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای است.

وی افزود: به تازگی رایزنی‌های گسترده و عمیق با اسراییل درباره ایران داشته ایم. این موضوع در تمامی سطوح انجام می‌شود. ما همواره قبل، بعد و حتی در برخی موارد حین مذاکرات (درباره برجام) به طرف اسرائیلی گزارش ارائه می‌کردیم. ما هر دو متعهد هستیم نگذاریم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره تغییر عباس عراقچی به عنوان دستیار وزیر خارجه ایران گفت: اینکه تهران بخواهد چه افرادی را برای تیم مذاکره و وزارت خارجه خود تعیین کند به این کشور مربوط می‌شود. آنچه برای ما مهم است اتخاذ سیاستی مناسب در قبال ایران برای حفظ منافع ملی آمریکاست.

پیشتر نیز جوئی هود، دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد علی رغم تلاش‌های همه جانبه برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران و صرف نظر از نتیجه این مذاکرات ایران هرگز قادر نخواهد بود به سلاح هسته‌ای دسترسی داشته باشد.

اظهارات مقامات آمریکایی درحالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده اند تا زمانی که واشنگتن تحریم‌های خود علیه تهران را به طور کامل لغو نکند و قدمی برای حسن نیت خود در مذاکرات نشان ندهد، مذاکرات احیای برجام در وین حاصلی در برنخواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
کاربر
۲۲:۵۹ ۳۰ دی ۱۴۰۰
وعاقبت مشترکی هم دارند واون رفتن به اسفل اسافلین هستش واونهم درآینده نزدیک
مجتبی
۱۲:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
وقتی که زمان نابودی رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی فرا برسه حتی شما هم هیچ غلطی نمیتونید بکنید،در ضمن اینقدر با هم علیه جمهوری اسلامی همکاری کنید تا جونتون در بیاد این همه علیه ما توطئه کردید به کجا رسیدید،الحمدلله جمهوری اسلامی با قدرت جلو اقدامات خصمانه تون ایستاد و غیر از شکست و تحمیل هزینه هنگفت چیری عایدتون نشد.چقدر خرج کردید که خاورمیانه رو اونجور که میخواستید تغییر بدید و به گفته خودتون هفت میلیارد دلار هزینه کردید ولی ما با کمترین هزینه پوزتون رو به خاک کشوندم.