سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادمان آیت الله جهانگیرخان قشقایی برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: یادمان یکصد و یازدهمین سالگرد وفات آیت الله جهانگیرخان قشقایی عارف و فیلسوف بزرگ، در برنامه «از یاد نرفتنی‌ها» برگزار می‌شود.

مجتبی شاهمرادی رئیس حوزه هنری استان اصفهان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: آیت الله جهانگیرخان قشقایی فیلسوف و فقیه ربانی درگذشته در ۲۶ شهریور ۱۲۸۹ هجری شمسی بود. او سبب آشتی علما با فلسفه شد. زاده سمیرم بود و تا ۴۰ سالگی به دامداری پرداخت و پس از آن به تحصیل علوم دینی در مدرسه صدر اصفهان اقدام کرد.

او افزود: حوزه هنری استان اصفهان به همراه مجموعه فرهنگی تخت فولاد اصفهان در برنامه «از یادنرفتنی‌ها» با حضور دکتر منتظرالقائم و دکتر کلباسی زاده به بررسی زندگی و شخصیت میرزا جهانگیرخان قشقایی از بعد فقه و تاریخ و از دریچه عرفان و فلسفه می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: این برنامه با اهالی علم و فلسفه، هنرمندان و مدیران مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد همراه با شعرخوانی شعرای اصفهانی ادامه می‌یابد.

شاهمرادی در پایان از زمان برگزاری خبر داد و گفت: «از یادنرفتنی‌ها» ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۲۶ شهریورماه در تکیه جهانگیرخان قشقایی واقع در تخت فولاد اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.