سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

28 دستگاه ماینر در بیجار کشف شد

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از کشف ۲۸ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،هادی محمد مرادیان  مدیر توزیع برق شهرستان بیجار گفت: همکاری خوبی با مراجع قضایی و انتظامی برای شناسایی، کشف و ضبط مراکز غیر مجاز رمز ارز دراین شهرستان شکل گرفته و ۲۸ دستگاه ماینرتولید ارز دیجیتال در این شهرستان کشف شده است.

محمد مرادیان درادامه اذعان داشت: استفاده غیر مجاز از دستگاه‌های ماینر، باعث تشدید کمبود برق و ایجاد نوسان شدید در ولتاژ برق شده که این روز‌ها آسیب‌های زیادی به وسایل برقی مشترکان رسانده است و شبکه توزیع برق به ناچار، با قطعی و خاموشی‌هایی ناخواسته مواجه شده است.

او در ادامه افزود: دستگاه‌های استخراج رمز ارز، تجهیزاتی پر مصرف می‌باشند که بار مضاعفی را بر روی شبکه‌های توزیع برق خواهند شد و با توجه به کمبود تولید برق درنیروگاه‌های برق و افزایش تقاضا برای مصرف، این دستگاه‌ها بار مصرفی مضاعفی را بر شبکه‌های توزیع برق تحمیل مینمایند و شبکه‌های توزیع برق را با خاموشی همراه میسازند.

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار درادامه خاطر نشان کرد: این مدیریت با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و درچارچوب موارد ابلاغ شده توسط دستگاه‌های بالادستی بصورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی مراکز غیر مجاز در شهرستان بوده و نسبت به اعمال جریمه، صدور تعدیلی، قطع برق اقدام و درنهایت جهت اعمال قانون به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

محمد مرادیان افزود: ضعف ولتاژ شبکه علاوه بر اعمال خسارت به شبکه‌های توزیع برق، به وسایل برقی مردم نیز خسارت وارد می‌کند که بدینوسیله درخواست میشود مردم به محض اطلاع از وجود ماینر، مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰یا پلیس انتظامی بشماره ۱۱۰ و شماره ۱۲۱ “واحد عملیات و اتفاقات برق” اطلاع دهند.

او درپایان یادآور شد: به کسانی که درشناسایی وگزارش مراکز استخراج ارز دیجیتال، این مدیریت و مجموعه شرکت توزیع برق کردستان رایاری رسانند به ازای هر دستگاه ماینر ۳ میلیون ریال و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش اهداء میگردد، این عزیزان نسبت به محرمانه بودن اطلاعات خود مطمئن باشند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.