سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس:

٣ هزار و ٢٠٠ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود/ رئیس‌جمهور سخنران ویژه آغاز هفته دفاع مقدس

سردار کارگر گفت: امسال قرار است ٣ هزار و ٢٠٠ برنامه در ۴٧٠ ستاد کشوری برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز چهارشنبه ٢۴ شهریورماه در نشست خبری که در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، در تشریح برنامه های این ستاد گفت: به ارواح طیبه امام خمینی و شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای محور مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: از رسانه ملی تشکر می کنم، چون سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند که پس از پایان جنگ بی سابقه بود.

سردار کارگر اظهار کرد: امسال قرار است ٣ هزار و ٢٠٠ برنامه در ۴٧٠ ستاد کشوری برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شود.

وی ادامه داد: ستادهای گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت در کشور تشکیل شده‌اند که ١٨ ستاد در نیروهای مسلح، ٢٨ ستاد در وزارتخانه ها و سازمان‌های کشوری، ٣١ ستاد در استان ها و ۴٠٠ ستاد در شهرستان ها قرار دارند که در مجموع ۴٧٧ ستاد برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس فعالیت می کنند.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت گفت: آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان در تهران به صورت ارتباط تصویری با ٣١ استان کشور در روز سه شنبه ٣٠ شهریورماه برگزار می شود. البته نمایشگاه ملی نقش مقام معظم رهبری در دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این روز برگزار می شود.

وی افزود: امسال قرار است ۴۵١ برنامه رونمایی کتاب، ۲۰۰ همایش نثار گل و عطرافشانی بیش از ١٩ هزار گلزار شهدا، ۸۹۷ مراسم تکریم و تجلیل از خانواده شهدا ایثارگران و فعالین حوزه دفاع مقدس، ۵۱ جشنواره با موضوعات مختلف، ۱۴۵ یادواره شهدا، ۱۰۱ مراسم شب شعر و خاطره، ۲۷ اجرای تئاتر خیابانی، ۳۲۱ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی و انجام ۴۴۲ مورد برنامه سازی و تولید محتوا در فضای مجازی در هفته دفاع مقدس برگزار شود.

سردار کارگر با اشاره به ساخت مستند و انیمیشن با همکاری سازمان صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مستند روایت معیار مجموعه‌ای ۱۰۰ قسمتی است که با همکاری سازمان صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال ساخت است که به وقایع دفاع مقدس از قبل جنگ تا پایان آن می‌پردازد؛ تمام اسناد و مدارکی که در این مستند استفاده شده است، معتبر و مورد تایید هستند.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در خصوص مستند انیمیشن عملیات‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این انیمیشن تمامی عملیات‌های دفاع مقدس به‌صورت جداگانه در حال ساخت هستند که از آن میان، امسال انیمیشن عملیات طریق‌القدس به صورت آزمایشی آماده و رونمایی خواهد شد.

وی گفت: برگزاری تخصصی نشست شاعران و مداحان روحانی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مرحله پنجم استانی جشنواره ملی فانوس، تولید سمفونی اروند، برگزاری دومین مرحله تئاتر استانی سنگر، برگزاری چهارمین مرحله استانی جشنواره ترنم فتح، تجلیل از همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس، تجلیل از بانوان طلائیه داران شفا (سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بانوانی که در حوزه مقابله با کرونا در سراسر کشور فعالیت می‌کنند را شناسایی و از آن‌ها تجلیل می‌کند)، هماهنگی بین صدا و سیما و ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری امور استان‌های صدا و سیما از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر با بیان اینکه امسال و در هفته دفاع مقدس از ۱۲ دایره‌المعارف استانی و نقش ناجا در دقاع مقدس رونمایی خواهد شد، گفت: تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان ناجا، اعطای کارت ایثارگری و رزمندگی و تجلیل از ۱۲۰ فرمانده دفاع مقدس که از شهربانی، ژاندارمری و شهربانی بودند از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک انتصاب قاضی زاده هاشمی به سمت رئیس سازمان شهید و امور ایثارگران گفت: اقدامات خوبی در زمان آقای اوحدی صورت گرفت و قابل تقدیر است.

وی درباره برنامه‌های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در ۱۹ هزار گلزار شهدا با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، همایش ویلچررانی و دوچرخه سواری و پیاده روی از حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا حرم حضرت امام (ره)، برگزاری اجلاسیه سه هزار پیام آوران ایثار و برگزاری کنگره لاله‌های سفید (شهدای منا) از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر در خصوص برنامه‌های قوه قضائیه در هفته دفاع مقدس گفت: تجلیل و تکریم از خانواده معزز شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای دادگستری از برنامه‌های قوه قضائیه در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.