سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق بیش از ۶۲۱ هزار دز واکسن کرونا در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:تاکنون ۴۲۷ هزار و ۵۷۵ دُز واکسن کرونا در نوبت اول و ۱۹۳ هزار و ۹۰۴ دُز نوبت دوم در استان تزریق و ۳۵.۴ درصد جمعیت استان علیه این ویروس واکسینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به این که ۳۵.۴ درصد جمعیت استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند،اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۴ هزار دُز واکسن در استان در ۱۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون تزریق می‌شود که از هفته آینده این تعداد افزایش می‌یابد و برای این منظور قرار است مراکز تجمیعی به ۲۷ مرکز افزایش یابد.

قادری با بیان این که تاکنون ۴۲۷ هزار و ۵۷۵ دُز واکسن کرونا در نوبت اول و ۱۹۳ هزار و ۹۰۴ دُز نوبت دوم در استان تزریق شده ،افزود: از شنبه آینده ظرفیت واکسیناسیون علیه کرونا در استان به روزانه ۳۰ هزار دُز افزایش می‌یابد که ۲.۴ برابر ظرفیت فعلی است.

او گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کردستان (اسفند ۱۳۹۸) تا ظهر روز گذشته تست کرونای ۷۱ هزار و ۱۴۲ مثبت قطعی بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با بیان اینکه برای کنترل سریع موج پنجم کرونا باید سرعت واکسیناسیون با شتاب کنونی ادامه داشته باشد، افزود: افرادی که واکسن دریافت نمی‌کنند، باعث می‌شوند تا ایمنی برای افرادی که واکسن تزریق کرده اند کاهش یافته و بروز موج‌های بعدی بیماری دور از انتظار نباشد.

قادری به ثبات موارد مثبت ابتلا به کرونا در مراکز ۱۶ ساعته استان اشاره کرد و گفت: این وضعیت برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید روندی کاهشی داشته باشد.

او  سرایت پذیری بالای سویه کرونای دلتا و نیز کاهش توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ۲ عامل در تشدید موج پنجم بیماری دانست و گفت: از نظر تزریق دُز دوم واکسن کرونا در استان در ردیف استان‌های خوب کشور قرار داریم.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۵۴۸ بیمار جدید در کردستان شناسایی شد و هفت بیمار هم جان باختند. ۹۲۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که ۸۰ نفر آن‌ها بدحال بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک‌هزار و ۵۶۵ قربانی داشته است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.