سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردرگمی مردم با عدم لغو منع تردد شبانه/ چه کسانی در شب تردد کنند، جریمه نمی‌شوند؟

اعلام خبر لغو و عدم لغو طرح منع تردد شبانه و ثبت جریمه مردم را سردرگم کرد، این در حالی است که مراکز واکسیناسیون شبانه روزی شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح منع تردد شبانه به عنوان یکی از طرح های کرونایی در کشور اجرایی شد، این طرح به جهت جلوگیری از برگزاری مهمانی و دورهمی های خانواده و شبانه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده بود، این طرح در ابتدا از ساعت 21 تا 4 بامداد بود که ساعت آن کاهش پیدا کرد و به 22 تا 3 بامداد تغییر کرد  و هر کسی در این ساعات منع تردد شبانه با خودرو در سطح شهر تردد می‌کرد مشمول جریمه 200 هزار تومانی می‌شد.

به دنبال شبانه روی شدن واکسیناسیون بسیاری در فضای مجازی نوشتند که چگونه امکان تردد به مراکز واکسیناسیون شبانه روزی ممکن است وقتی که منع تردد شبانه وجود دارد و افراد در صورتی که به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند جریمه می شوند.

لغو طرح تردد شبانه از 21 شهریور ماه

20 شهریور ماه، زالی فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران از پیشنهاد تعلیق سه هفته ای منع تردد شبانه خبر داد و گفت: پیشنهاد تعلیق سه هفته ای منع تردد شبانه را در تهران با هدف انجام واکسیناسیون شبانه روزی به نهادهای ذیربط داده ایم.

21 شهریور ماه، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ما با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون و راه اندازی مراکز تزریق شبانه روزی واکسن، منع تردد شبانه را لغو کردیم البته این بدان معنا نیست که مردم به مهمانی بروند و در خیابان ها بچرخند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: از مردم درخواست داریم فقط برای تزریق واکسن شب‌ها تردد کنند و بدانند که تزریق واکسن به معنای ایمن شدن کامل و ماسک نزدن نیست و همچنان باید از حضور در مهمانی‌ها و تجمعات پرهیز کرد.

اعلام خبر لغو ممنوعیت تردد شبانه از سوی ستاد ملی کرونا افزایش ترافیک در معابر شهری را در بر داشت و شاهد ترافیکی و شلوغی بودیم و به نظر  می رسید که مردم این لغو ممنوعیت تردد را به معنای آزادی تردد دانسته بودند و در سطح شهر تردد داشتند که تصویر سطح شهر تهران را در شب دوم پس از اعلام لغو تردد شبانه در زیر می‌بینید.

پلیس: لغو طرح منع تردد شبانه به این پلیس ابلاغ نشده است

اما ماجرا از انجایی جالب شد که مردم در سطح شهر تردد کردند و با وجود خبر لغو منع تردد شبانه جریمه شدند و اینجا بود که پلیس از عدم ابلاغ این موضوع خبر داد و ثبت جریمه های ۲۰۰ هزارتومانی تردد، بر سردرگمی مردم افزوده است.

سید ابوالفضل موسوی پور جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: هیچ ابلاغیه‌ای در مورد لغو طرح منع تردد شبانه به این پلیس ابلاغ نشده است.

 جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره لغو طرح منع تردد شبانه در پایتخت گفت: هیچ نامه و ابلاغیه مکتوبی در این خصوص و از  سوی ستاد راهور ناجا به پلیس راهور تهران بزرگ ابلاغ نشده است.

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در این خصوص که آیا لغو ممنوعیت تردد شبانه فقط مختص شهرهایی است که طرح واکسیناسیون شبانه روزی در آنها اعمال می‌شود یانه؛ بیان کرد: تا زمانی که ابلاغیه به پلیس واصل نشود نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر و اطلاع رسانی کنیم.

واکسینه شده‌ها در طرح منع تردد شبانه جریمه نمی‌شوند

سردرگمی مردم و بلاتکلیفی تا دیروز ادامه داشت تا اینکه وزیر کشور اعلام کرد که طرح منع تردد شبانه لغو نشده است و فقط افرادی که به مراکز واکسیناسیون تردد کنند با هماهنگی مرکز واکسیناسیون، وزارت بهداشت و پلیس جریمه نخواهند شد.

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: میزان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بعضا مورد رضایت نیست و باید تلاش شود که در شرایط بهتری قرار بگیرد و قرارگاه موظف شد که مسأله را پیگیری کند.در این زمینه ابهام وجود داشت؛ منع تردد که مصوبه ستاد کروناست هم‌چنان برقرار است و برای دو شبی که ممکن است برخی دچار ابهام بودند، جریمه اعمال نخواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره امکان لغو منع تردد، تصریح کرد: باید به شرایط بهتری برسیم و هنوز عدد و شرایط بیماری هنوز قابل توجه است و منع تردد ادامه خواهد داشت.

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در تشریح موضوع برداشته شدن منع تردد شبانه گفت: مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در این خصوص تغییر نکرده است و کماکان منع تردد شبانه اعمال خواهد شد.

وی افزود: اما آنچه که در جهت حل مشکل برای زدن واکسن افراد به صورت شبانه مدنظر قرار گرفته است به این شکل است که هماهنگی شد افرادی که برای زدن واکسن به مراکز شبانه روزی مراجعه می کنند توسط وزارت بهداشت لیست آنها به راهنمایی و رانندگی اعلام می شود تا اگر جریمه ای اعمال شده نسبت به حذف جریمه اقدام شود لذا از این منظر مشکلی وجود ندارد.

تکلیف کسانی که جریمه شدند، چیست؟

در این بین این سوال برای بسیاری مطرح شد که تکلیف افرادی که در دو روز پس از اعلام لغو منع تردد شبانه در سطح شهر تردد کردند و جریمه شدند، چیست؟ که جانشین پلیس راهور ناجا  در این مورد سخن گفته است.

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا  تصریح کرد: پلیس بر اساس ابلاغیه عمل می‌کند و هر زمان که ابلاغیه به پلیس واصل شود قابل اجراست.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بر فرض مثال ۲۵ شهریور ابلاغیه به پلیس واصل شود تکلیف تردد مردم در روزهای گذشته که به واسطه خبر لغو محدودیت تردد از سوی ستاد کرونا در خیابان ها تردد داشته‌اند چه می‌شود، گفت: به طور مثال اگر ابلاغیه ۲۵ شهریور به پلیس واصل شود و در ابلاغیه قید شده باشد که از ۲۰ شهریور قاعده منع تردد ملغی شود اطلاعات ثبت شده از تخلفات اعمال نمی‌شود؛ بر همین اساس دیتا های مربوط به چند شبی که به دلیل عدم وصول ابلاغیه ذخیره شده بود پاک می‌شود.

بر این اساس به نظر  می‌رسد که در ابتدا قرار بوده منع تردد شبانه به طور کامل لغو شود اما پس از لغو با حجم بالایی تردد شبانه و ترافیک در سطح کلانشهرها مواجه بودیم که این مورد باعث شد لغو طرح اجرایی نشود و با این فرمول که افراد پس از مراجعه به مراکز واکسیناسیون پلاک خود را اعلام کنند تا از طریق وزارت بهداشت و پلیس مشمول جریمه نشوند و جریمه ثبت شده برای آنها از سیستم پلیس حذف شود، هر چند بسیاری اعتقاد دارند این طرح با شرایط کنونی تاثیر زیادی در پیشگیری از کرونا ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
لطفا، درباره این داروی آلرگارد استاپ سیویر که میگن خیلی موثره و هیچ تلفاتی هم نداشته گزارش بنویسید.
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مگر نه اینکه بعد از واکسنزدن، افراد دوباره ناقل هستند، پس الآن این کارها چه تاثیری در کم کردن شیوع بیماری داره؟
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
آرمان
۱۲:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
حالا اومدیمو راننده هنوز واکسن نزده بود اما برای واکسن زدن سرنشینان به بیرون مراجعه کرده بود،آنوقت تکلیف چیه؟؟
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
کلا منع تردد کار اشتباهی است
فقط فاصله و داروهای گیاهی حتی اجبار در واکسن هم اشتباهست
اجبار جز استرس و به هم خوردن اعصاب و روان و اختلال در امور مردم چیزی ندارد
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
ستاد مبارزه با کرونا از اول تاسیس هیچ‌برنامه منسجم و افقی مشخص برای کشور در مرحله کرونا و پسا کرونا نداشت با توجه براینکه از حمایت ۹۸ درصدی مردم و ارگانهای دولتی و خصوصی و مردم نهاد برخوردار بود،این ستاد دوسال هست که بجای کنترل اپیدمی و ارائه برنامه ای منسجم و اجرای برای زندگی عادی مردم در زمان کرونا و پسا کرونا همچون کشورهای دیگر ،سعی کرده با کسب درامد برای دولت با جریمه مردم و گذاشتن قانونهای تجزیه ای و قهری حکومت نظامی عملا کار را بجای کشانده که دولت میل و رغبتی پر این دوران تحریم و ارزی میلی به از بین بردن وضعیت و همگیریدکرونا نداشته باشه
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بهتر است بجای ستاد مبارزه با کرونا بگوییم ستاد ترویج شیوع کرونا!
منصور
۱۲:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نمیدونم چرا هی میگن مرفهان بیدرد بده // ما که ازش بدی ندیدیم
منصور
۱۲:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نمیدونم چرا هی میگن مرفهان بیدرد بده // ما که ازش بدی ندیدیم
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
پول پول پول پول پول.....
احسان
۱۲:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
برادران هماهنگ بشید بعد یه چیزی بگین مثل همه کارای مملکت یکی میگه به ما نگفتن یکی میگه من گفتم اون ندیده یکی میگه بخشنامه شده یکی میگه به ما گفتن این که نشد عزیزان عدم هماهنگی بین همه بخش ها واقعا مشهوده ای کاش ذره ذره درستش کنین به خدا ما هم میخوایم زندگی کنیم
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
واقعا ملت بی فرهنگ ایران
خلاف می کنید، حقوق مردم را زیر پا میزارید، جون مردم را به خطر میاندازید و زمانی که پلیس باید ماشین شما را توقیف کنه به جاش جریمه کنه بعد نق می زنید.
من هچ وقت خلاف نکردم جریمه هم نشدم.
خسته نشدید از اینهمه جنازه هایی که هر روز باید از کف خیابون جمع کنیم؟
تا کی بچه ها پدر و مادرشون را از دست بدن،
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
آفرین به تو ... حالا ترفیع درجه میگیری
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
فکر کنم نه مجبوری نیم وقت کارکنی و نه خانواده داری که بخوای صلحه ارحام را بجا بیاری
از فرهنگ حرف زدی،عزیز هر جمله دستوری قشنگی فرهنگی نیست،مثلا این فرهنگ مبارزه با کرونا نیست که من بجای خودرو شخصی از اتوبوس،مترو،هواپیما استفاده کنم تا کرونا زیاد نشه،این فرهنگ نیست که من دوسال نیم به حرف پزشکانی گوش بدم توی خانه خودم را زندانی کنم در صورتی که خود اون پزشک برنامه روشانی برای پایان دادن به این اپیدمی کرونا نداره و عینا میگه ما تا سالها کرونا را داریم،مگر طاعون نیمود،مگر وبا و سل و دیفتری توی این مملکت نبود چرا من که پرتکلهای بهداشت شخصی را رعایت می کنم پا سوز دیگران بشم که به ماسک،شلوغی،رعایت فاصله اجتماعی اعتقادی ندارند....عزیز دفعه دیگه وقتی در مورد فرهنگ خصوصا فرهنگ هم وطنان خودت صحبت میکنی اول تحقیق کن،بعد با بزرگترت مشورت کن بعد مطلب بده بیرون
آرمان
۱۳:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
به کوری هر دو چشم بدخواهان این مرز و بوم،درطول تاریخ ایرانیان همواره ملتی با فرهنگ و تمدن غنی بوده اند.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
من که معتقدم حکومت با منع تردد شبانه به نوعی دنبال حکومت نظامی است.در غیر اینصورت هیچگونه توجیهی برای این کار نا بخردانه وجود نداشته و نخواهد داشت.
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
از اولش هم این طرح بخاطر مسائل دیگه ای بود و اخذ جریمه و درآمد....
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بهتره دیوان محاسبات ورود کنه ببینه اینهمه درآمدی که پلیس راهور این مدت کسب کرده کجا رفته و به چه منظوری هزینه شده ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
کاملا موافقم
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
من از همین الان به همه قول میدم وقتی 100% مردم هم واکسینه شدن اینا میان یه همچین محدودیت هایی رو به یه عنواین دیگه حفظ میکنن
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
وقتی که دنده عقب زدم برای پارک دوبل پیامک جریمه اومد
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا آخه یکی واقعا نمیاد از آماری بگه که این منع تردد باعث کاهش کرونا شده ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
صد رحمت
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اینارو برید تو یه کشور دیگه بگید
علي
۱۱:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
پول واكسن رايگان رو بالاخره بايد از مردم يه جوري بگيريد ديگه !!
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سر لغو شدن یا نشدنش دعواست.
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
آقا خواهشا آزاد نکنید تو این مدت تو تهران حداقل شب ها هوای تهران کیفیتش بالا میرفت بخاطر این منع تردد شبانه بود
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
حسابی این دو سال خوش گذشته به پلیس معلومه نمیتونه از جریمه بگذره
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
شما نمی تونی از خلاف و مزاحمت دست برداری ، باید گواهینامتو باطل کنند دوباره امتحان بدی تا آدم بشی.
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خدا شفات بده ناشناس ۱۱:۴۶
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
کی گفته تردد مزاحمته چرا عادت کردیم به تنگ نظری و باطل کردن و ...
علی درستی
۱۰:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
با دو پهلو صحبت کردن علیرضا رئیسی مشخص بود که میخوان مردم رو فریب بدن و واسه خودشون درآمدزایی کنن . فشار تورم کمه با این کارا میخوان مردم بیشتر اذیت بشن. لعنت به ظالم
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
یعنی کرونا توشب بیشتره ؟ چه پولی دارن درمیارن . مردم بیچاره ...
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بیچاره مردم که یک سری روانی تو جاده هر غلطی می کنند و پلیس به جای توقیف دو زار جریمه می کنه نق می زنند.
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
محدودیت تردد شبانه فقط و فقط برای پول در اوردنه..اگر تاثیر داشت چرا پیک چهارم و پنجم بیشتر از قبلیا بود.ملت رو گول نزنین.خدا لعنت کنه اونی ک این محدودیت رو گزاشت
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه اونی که شب راه میافته برای مهمونی و جون مردم را به خطر میاندازه تا کادر درمان بیچاره تر بشن.
ملت عین آدم رفتار می کردند دولت نیاز نداشت محدودیت بزاره.
سید هادی
۰۹:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام
همنجوری که برای انتخابات مسجد ومدرسه و .......
همه جا رو برای دادن رای گیری آماده میکنند!!!!!!!!
پس اگه بخوان میتونند!!!!!!!!
برای زدن واکسن هم همه جا رو بسیج کنند تمومش کنن بره
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
واکسن هنوز به تعداد همه نیست.
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بسه جمع کنید بساط کارو کاسبی رو!!! کرونا بهانه شده واسه بدبخت کردن مردم
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
کرونا بساط بدبخت شدن نشده، مردم باعث بدبخت شدن شدند.
اگه همه ماسک می زدند ، پروتکل ها را رعایت می کردند، پلیس شختگیری می کرد و مثل اروپا و خیلی از کشورهای پیشرفته افرادی که پروتکل را رعایت نمی کردند را سخت مجازات می کرد این محدودیت ها نبود.
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
ما در کشور با کمبود صف مواجهیم. من خودم دیروز میخواستم توی صف بایستم پیدا نمیکردم. خوشبختانه مسئولین سریعا مشکل رو برطرف کردن و صف ثبت پلاک در مراکز واکسیناسیون و این پلیس راهنمایی و رانندگی را رونمایی کردن.
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خودتون متوجه شدین چی گفتین؟
مردم پلاک ماشینشون رو بدن به مراکز واکسیناسیون؟
کسایی که واکسن زدن و الان جریمه شدن دوباره برن به مراکز واکسیناسیون بگن پلاک ماشین رو هم ثبت کنید؟
مردم که دارن پولا رو بهتون میدن لااقل با این حرفا با اعصابشون بازی نکنید.
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بهترین منبع در آمد رو میخواهید تعطیل کنید نه داداش اون وقت چطوری باید دست بکن تو جیب ملت