سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاینه تخصصی ۷ هزار بیمار مبتلا به دیابت در فارس

با اجرای برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت نوع ۲ از ابتدای امسال، بیش از ۷ هزار معاینه تخصصی در کلینیک‌های منتخب دیابت سطح ۲در شیراز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید اکبرزاده مشاور عالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست کارگروه تخصصی دیابت با اشاره به اینکه این کارگروه زیر مجموعه‌ای از کمیته بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه است، پیشگیری و کنترل دیابت و عوارض ناشی از آن را از اهداف مهم این کارگروه برشمرد.

او افزود: بر اساس دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری دیابت نوع ۲، بیماران دیابتی شناسایی شده در سطح یک، سالانه برای انجام معاینات تخصصی دیابت با هدف غربالگری و تشخیص به موقع عوارض چشمی، کلیوی، عصبی، قلبی عروقی و درمان به کلینیک‌های دیابت سطح ۲ در شیراز و شهرستان‌ها معرفی می‌شوند.

اکبرزاد اضافه کرد: در این معاینات تخصصی بیماران دیابتی، ابتدا از سوی متخصصان داخلی و چشم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز به متخصصان قلب و عروق، کلیه و مجاری ادرار، مغز و اعصاب، زنان و زایمان و جراحان رشته‌های مختلف ارجاع داده می‌شوند.

این مقام مسئول در دانشگاه، مشاوره فیزیولوژی ورزشی را مشاوره‌ای حیاتی در تغییر الگوی سبک زندگی بیماران دیابتی و کنترل بیماری دیابت نوع ۲ دانست و از پیگیری برای افزوده شدن این خدمت به فعالیت کلینیک‌های دیابت خبر داد.

اکبرزاده یادآور شد: علاوه بر معاینات تخصصی، خدمات مشاوره تغذیه و روان شناسی نیز با هدف تغییر الگوی زندگی این بیماران به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.