سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری مطرح کرد؛

از نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌های فرهنگی غافل نشویم/ افزایش همکاری حرم با کانون رهپویان وصال

تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) گفت: جوان‌های بعد از انقلاب در فضای فرهنگی صد‌ها هزار کار و نوآوری می‌توانند انجام دهند چرا که در فضای سیاسی دنیا صاحب درک و نظر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام کلانتری در دیدار با مدیر کانون فرهنگی کانون رهپویان وصال شیراز، اظهار کرد: یکی از پایگاه‌های فرهنگی مهم و موفق شیراز کانون فرهنگی رهپویان وصال است که برنامه‌های آن همواره مورد اقبال جوانان بوده است.

او با ذکر این نکته که در فضای فرهنگی صد‌ها هزار کار می‌توان انجام داد، به این صورت نیست که یک دوره فعالیت انجام شود و بقیه نتوانند کار جدید انجام دهند، یادآور شد: در کار فرهنگی، در هر لحظه می‌توان نوآوری داشت، برنامه ریزی کرد و پیش رفت، به ویژه جوان‌های بعد از انقلاب که یک حجم عظیمی تحصیل کرده اند و در فضای سیاسی دنیا صاحب درک و نظر هستند.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، به لطف خداوند بهترین فرصت ممکن در اختیار مبلغان دین گذاشته شد و امید است از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل استفاده شود.

او ضمن تجلیل از فعالیت‌های حجت الاسلام انجوی نژاد در کانون فرهنگی رهپویان وصال، گفت: خدا را شاکرم که حضرت‌عالی این پایگاه را تشکیل داده اید و کار بسیار ارزشمندی است، شاید برای یک شهر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری شیراز، ده پایگاه مثل این لازم باشد. یک محور اصلی لازم هست که حرم مطهر محور آن می‌شود. باید دو کار بر روی مخاطب انجام بدهیم، یکی مربوط به فکر مخاطب و دیگری دل مخاطب است. تبلیغ دین و کار فرهنگی، محورش این دو می‌شود.

این استاد دانشگاه و مدرس دروس عالی فقه و اصول حوزه علمیه در ادامه افزود: اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم و براساس سیره اهل بیت علیهم السلام نگاه کنیم، پیامبر اکرم (ص) اولیت اول می‌شود و اولویت بعد فکر و دل می‌شود.

او تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) اول فکر و باور‌های غلط را از بین بردند و ریشه کن کردند و در ادامه با جذب قلوب، عشق و ایثار بوجود آمد و نوبت به جهاد جان فدایی رسید. مجاهدین صدر اسلام سر از پا نمی‌شناختند. اگر فکر درست شود و دل درست نشود کار لنگ هست یعنی یک بال پرواز وجود ندارد و اگر دل بخواهد بدون فکر پیش برود، هرگز موفق نمی‌شود. خیلی اوقات، دل‌ها به ظاهر خوب بوده، اما بخاطر فکر بد، شخص به مسیر ۱۸۰ درجه متفاوت رفته است. اگر فکر ساخته شود، طوفان‌های سهمگین هم که بیاد، می‌شود دوام آورد، اما اگر فکر ساخته نشده باشد، با نسیم اول همه چیز از بین می‌رود.

کلانتری ضمن تاکید بر گسترش همکاری ها، بیان کرد: مسائل آینده حرم مطهر بر همین مبنای ساخت فکر باید باشد. اِن‌شاءالله، همکاری‌های حرم مطهر و کانون رهپویان وصال در زمینه‌های مشترک فرهنگی و مذهبی، ادامه و گسترش پیدا کند. تاسیس این کانون یک کار ارزشی بزرگ هست و باید ده‌ها مورد مثل آن در شیراز باشد.

حجت الاسلام کلانتری گفت: تعبیری که حضرت آقا دارند و می‌فرمایند این جا سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران است، این یک چیز جدید و بسیار مهم و پرمعنا است. به امید خدا تلاش می‌کنیم که هم این حرم مطهر به جایگاه اصلی خود نزدیک‌تر شود و هم همکاری‌های فکری و فرهنگی با مراکز فرهنگی و مذهبی که در سراسر کشور زحمت می‌شکند، بیشتر شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.