سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی چین و پاکستان؛ بر گسترش همکاری‌ها با طالبان تاکید شد

سفرای کشور‌های چین و پاکستان در دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان بر گسترش و تقویت همکاری‌ها تاکید کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ یو» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان با یادآوری از روابط نیک و دوستانه میان دو کشور از تداوم همکاری‌های چین با افغانستان در بخش‌های مختلف اطمینان داد.

در این دیدار وانگ یو ضمن اشاره به اینکه سفارت چین و دیپلمات‌های آن با وجود تحولات افغانستان مانند گذشته کار‌ها و مسئولیت خود را ادامه می‌دهند  خاطرنشان کرد که پکن ۳ میلیون دوز واکسن کرونا و ۱۵ میلیون دلار به مردم افغانستان کمک می‌کند.

از سوی دیگر نیز متقی با موثر خواندن نقش چین در سیاست‌ها و تحولات منطقه‌ای و جهانی، خواستار گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها میان کابل و پکن در عرصه‌های مختلف به خصوص در بخش‌های تجارتی، اقتصادی و اتصال افغانستان به کشور‌های همسایه و منطقه شد.

سرپرست وزارت خارجه طالبان با تاکید بر اینکه سیاست آن‌ها با کشور‌های منطقه و جهان صادقانه و شفاف است، اظهار داشت که افغانستان خواستار گسترش همکاری‌ها با همه کشور‌های جهان بویژه چین می‌باشد.

متقی در دیدار با «منصور احمد خان» سفیر پاکستان در کابل نیز درباره رفت و آمد مردم از گذرگاه مرزی «اسپین بولدک-چمن»، مشکلات مهاجرین، کمک‌های بشردوستانه و تقویت روابط دو کشور بحث و تبادل‌نظر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، سفیر چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.