سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از برداشت خارج از فصل بنه در ارسنجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: به منظور جلوگیری از برداشت خارج از فصل میوه بنه اقدامات حفاظتی در جنگل‌های شهرستان تشدید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان بیان کرد: به منظور حفظ و حراست از درختان بنه و جلوگیری از برداشت بی‌رویه این محصول جنگلی، اقدامات و برنامه‌ریزی های لازم برای حفاظت از این گونه در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اعلام ممنوعیت برداشت بی رویه میوه بنه کوهی در عرصه‌های طبیعی شهرستان ارسنجان، تصریح کرد: هرگونه برداشت فرآورده‌ها و محصولات فرعی جنگلی تنها با رعایت اصول و داشتن مجوز قانونی صادره از سوی اداره منابع طبیعی امکان پذیر است.

خسروانیان با هشدار به سودجویان و قاچاقچیان فرآورده‌های جنگلی ادامه داد: در صورت برداشت غیراصولی میوه بنه، تخریب و یا حمل غیرمجاز و خارج از فصل برداشت این محصول که پیش از این از شیوه‌های مختلف به بهره برداران اعلام شده است برابر قانون با متخلفان برخورد و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان افزود: برداشت بنه تا یکم مهرماه ممنوع است و پس از آن تنها با اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی امکان پذیر است.

او از شهروندان درخواست کرد تا با همکاری با این اداره هرگونه تخریب و یا موارد مشکوک در اراضی ملی را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان را از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

شهرستان ارسنجان که ۳۳ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.