سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با گلزار شهدای کرمان مطرح کرد؛

معرفی فرهنگ شهادت از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسماعیلی معرفی فرهنگ شهادت را از ماموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و گفت: امکاناتمان را در این مسیر بسیج می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم طی مراسمی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جوار مزار مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی از خانواده شهید جهانگیر صدقی ده‌زیاری تجلیل به عمل آمد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با این مراسم گفت: همه ما مرهون والدین شهدا هستیم که فرزندان خود را ابراهیم‌وار به مسلخ شهادت رهنمون  کردند.

او ایثار و شهادت را از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: بزرگانی، چون قاسم سلیمانی این اصل را زنده نگه داشتند و نامگذاری مکتب سردار دل‌ها، نشان دهنده راهی است که باید طی کنیم.

اسماعیلی معرفی فرهنگ شهادت را از ماموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و ادامه داد: هنر انقلابی باید ایثارگری و مرارت‌های والدین شهید را به تصویر بکشد و امکاناتمان را در این مسیر بسیج می‌کنیم.

او  همچنین از برگزاری جشنواره‌ای خاص شهید قاسم سلیمانی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: به زودی این امر محقق می‌شود و برکتی بر همه کار‌ها و فعالیت‌های ارشاد خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، شهدا را انسان‌های مطهری دانست که علاوه بر طیب و طاهر بودن، دیگران و جامعه را پاک و طیب می‌کنند.

او شهدا را گسترش‌دهنده ارزش‌های اسلامی و دینی برشمرد و افزود: شکل‌گیری جبهه مقاومت، خیر و برکتی به جامعه اسلامی تزریق کرد که آرام آرام شرایط برای قیام نورانی حضرت ولی عصر (عج) فراهم شود.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در سخنانی کوتاه به روح والای شهیدان و سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی درود فرستاد و با آرزوی علو درجات برای آنان، استقامت، صبر و از خودگذشتگی خانواده شهیدان را آرزو کرد. 

 محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: پارسال به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و به منظور  ترویج مکتب سردار دل ها، ۶۸۸ برنامه در سطح ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزار شد و امسال نیز تاکنون حدود ۵۰ برنامه در ستاد ترویج مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی در استان تدارک دیده شده که ۱۰ برنامه در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

شهید جهانگیر صدقی ده‌زیاری در ۲۵ فروردین ماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مستضعف و مذهبی در روستای ده‌زیار از بخش چترود دیده به جهان گشود.

او در چندین عملیات بیسیم‌چی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله حاج قاسم سلیمانی بود و سرانجام سال ۱۳۶۶ در منطقه بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزس‌های دفاع مقدس و مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در این مراسم حضور داشتند.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
سردار دلارها