سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اعتبار برای اجرای سه سازه آبخیزداری در گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: امسال ۲۷ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال اعتبار برای اجرای سه سازه آبخیزداری در این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید نظری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: از مبلغ ۲۷ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال اعتبار ۱۲ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال  برای طرح حوزه دریلا و آبگندی،هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به سازه آبخیزداری سرآب ننیز و هفت میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال نیز جهت طرح آبخیزداری لیشتر پیش بینی شده است.

نظری بیان کرد: این بودجه از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری گچساران پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: اجرای سازه های آبخیزداری در منطقه سرآب ننیز هم اکنون در حال تجهیز کارگاه است و زمین مورد نیاز طرح های آبخیزداری مناطق لیشتر و دریلا از توابع گچساران برای تجهیز کارگاه هفته آینده به عوامل اجرایی تحویل داده می شود.

نظری حجم این سازه های آبخیزداری را هزار و ۳۵۵ متر مکعب برآورد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران ابراز داشت: دولت به منظور مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب ها به مدیریت جامع حوزه‌های آبریز توجه ویژه ای دارد.

او آبخیزداری را بهترین راه مقابله با پدیده های طبیعی مانند سیل و خشکسالی دانست و گفت: با کنترل روان آب‌ها سطح آب سفره‌های زیرزمینی تقویت می‌شود.

میانگین بلند مدت ۲۵ ساله بارندگی در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران ۴۲۰.۵ میلیمتر است. 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.