سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

مرکز آمار، شاخص های کلان را جزئی تر اعلام کند

میر کاظمی گفت: از مرکز آمار می خواهیم شاخص کلان را به سطح پایین‌تر از استان ببرد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از مرکز آمار، ضمن اشاره به اهداف این سازمان، اظهار کرد: اگر چرخ اقتصاد به حرکت دربیاید بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

او خطاب به مرکز آمار ایران گفت: مرکز آمار اعلام کند برای تحقق رشد اقتصادی، هر بخش به چه میزان سهم دارد و سهم استان‌ها و شهرستان‌ها در این رشد به چه میزان خواهد بود.


بیشتر بخوانید

ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱شرکت‌های دولتی و بانک‌ها


میر کاظمی بیان کرد: از مرکز آمار می خواهیم شاخص کلان را به سطح پایین‌تر از استان ببرد. یعنی معلوم شود امروز در چه نقطه‌ای هستیم و با استفاده از چه منابعی می توانیم به نقطه بهتر برسیم.

او با اشاره به لزوم تقویت ساختار نظارتی مرکز آمار اظهار کرد: هر جایی انحرافی از برنامه رخ داد در سریع ترین زمان متوجه شویم، زیرا اطلاع از انحرافات در آخر سال قابل جبران و قابل اصلاح نیست. هر چقدر بتوانیم نظارت را دقیق تر، به روزتر و با فاصله زمانی کمتر انجام دهیم اثربخشی آن بیشتر می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۱:۵۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
وقتی مرکز آمار رسالتش براساس دروغ و آمارسازی بوده، شاخص کلی و جزئی چه فرقی میکنه. آقای حسین زاده رئیس مرکز آمار، گلچینی از معاونین و مدیران سلیقه ای که خروجی آمارهایشان براساس نظر و دستور روسای بالادستی شون بوده و همیشه گزارش های نرخ رشد که منفی بوده را به مثبت تبدیل میکردند.
ابی
۲۱:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
آقای حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران در دولت آقای روحانی که خود ایشان از حامیان اصلاح طلبانه، با آمارسازی دروغین از جمله آمارهای ساختگی نرخ رشد و تورم،که این میراث را از رئیس قبلی آقای امیدعلی پارسا به دست آورده بود تونست نظر جلب آقای دکتر نوبخت را بدست بیاره و ظاهرا تونسته چراغ سبز به آقای میرکاظمی هم نشان بده، پس نتیجه میگیریم که اگر رئیس مرکز آمار در دولت آقای رئیسی تغییر نکنه یعنی اینکه این دولت هم نیاز به آمارسازی دروغین داره...بنده بخاطر اظهاراتم مدرک دارم