سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرادیان خبر داد؛

بی مِهری به ۱۰ نفر از نیرو‌های اورژانس/مرگ ۲۵۱ نفر در تصادفات جاده‌های فارس/ ثبت ۶۱ هزار تماس مزاحمت تلفنی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث فارس گفت: در شش ماهه نخست امسال حوادث ترافیکی در جاده‌های مواصلاتی استان متاسفانه ۲۵۱ نفر را گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد مرادیان رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس صبح امروز در نشست خبری مجازی، گفت: امدادگران قریب با ۱۸ ماه هست که در خط مقابله با کرونا برای سلامتی مردم میجنگند، از این رو کارشناسان دیسپچ اورژانس ۱۱۵ اورژانس نیاز به آرامش دارند و در لحظه باید متوجه شوند که بیمار اورژانسی و نیاز به امداد دارد یا خیر و این بسیار حائز اهمتی است.

او از راه‌اندازی سامانه مکان یاب در اورژانس ۱۱۵ فارس خبر داد و افزود: با کمک این سامانه زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل فرد درخواست کننده و یا مصدوم کاهش خواهد یافت و به محض تماس با ۱۱۵ از طریق موبایل و تلفن ثابت سامانه مکان یاب اورژانس بدون نیاز به اینترنت فعال شده و موقعیت مکانی فرد تماس گیرنده را شناسایی می‌کند.

ثبت ۶۱ هزار تماس مزاحمت تلفنی  در سامانه اورژانس

مرادیان با بیان اینکه متاسفانه در شش ماهه نخست امسال ۶۱ هزار و ۱۳۵ تماس مزاحمت با شماره اورژانس ثبت شده است، افزود: مزاحمت‌های تلفنی از معضلات اصلی اورژانس محسوب می‌شود چرا که با اعزام نیرو‌ها به یک ماموریت کاذب، پایگاه، خالی از نیرو شده و تعطیل می‌شود و اگر در مجاورت آن منطقه، حادثه‌ای رخ دهد، باید از سایر پایگاه‌ها نیرو اعزام کنیم که این امر نیز حضور ماموران بر بالین بیمار را زمان بر خواهد کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهروندان تنها برای کار‌های ضروری با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، بیان کرد: تکنسین‌های اورژانس افرادی را که برای راهنمایی با ۱۱۵ تماس می‌گیرند را راهنمایی می‌کنند و ذکر این موضوع نیز حائز اهمیت است که اورژانس تست سریع کرونا از بیماران مشکوک به کرونا نمی‌گیرد.

افزایش ۱۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس 

او در ادامه از ۶۲۷ هزار و ۱۳۸ تماس طی این مدت با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس اطلاع داد و گفت: در همین مدت ذکر شده امدادگران به ۱۱۳ هزار و ۵۶۹ ماموریت اعزام شدند که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس استان فارس با بیان این‌که از ابتدای امسال ۲۲ هزار و ۳۹۸ ماموریت تصادفی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۸ ماموریت شهری و ۹ هزار و ۳۱۰ ماموریت جاده‌ای انجام شده است.

مصدومیت بیش از ۱۸۱۳ نفر در محورهای فارس

مرادیان تعداد مصدومان ماموریت‌های تصادفی را ۲۵ هزار و ۱۶۳ مورد اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های تصادفی ۱۸۱۳ هزار و ۱۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل و هفت هزار و ۳۷ نفر نیز در محل درمان شدند و متاسفانه ۲۵۱ نفر در این حوادث قبل از رسیدن تیم‌های امدادی اورژانس جان باختند.

مرادیان اظهار داشت: بیشترین تعداد تصادفات که ماموران انجام میدهند محور شیرازاصفهان، شیراز کازرون_ محور جهرم_لار و شیراز داراب جزو محور‌های پرحادثه استان هستند.

گازگرفتگی ۴۰ نفر در استان فارس

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به مردم در خصوص رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی، گفت: در نیمه نخست امسال علی رغم اینکه شاهد سرما نبودیم ۴۰ مورد مسمومیت با گاز مونکسید کرین داشتیم.

او در ادامه بیان کرد: با موج پنجم شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس پیش بیمارستانی هستیم که در این مدت تعداد ۱۱ هزار و ۴۲۷ مورد مشاوره و ۲ هزار و ۱۹۵ بیمار به مراکز درمانی اعزام شدند.

مرادیان با اشاره به استقرار ۱۶۰ پایگاه فعال علوم پزشکی شیراز (زمینی، هوایی و موتور)، تصریح کرد: تعداد کل پایگاه‌های اورژانس فعال استان فارس ۲۲۰ پایگاه است که ۵ پایگاه در ۶ ماهه نخست امسال راه اندازی شده است.

درگیری ۳۹۸ نفر ار پرسنل اورژانس به کرونا 

رئیس اورژانس استان فارس در ادامه تعداد پرسنل درگیر با بیماری کرونا را ۳۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: در صورت علایم خفیف و شبه سرماخوردگی نیازی به حضور تکنسین‌های اورژانس نیست و فرد می‌تواند خودش به مراکز درمانی مراجعه کند و تنها با بروز علائم حاد تنفسی و تنگی نفس شدید تماس با اورژانس ۱۱۵ توصیه می‌شود.

غرق شدگی ۵۵ نفر در استان فارس

او با اشاره به ۵۵ مورد غرق شدگی در شش ماهه نخست امسال استان، تصریح کرد: از تعداد افرادی که دچار غرق شدگی شدند ۶ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۲۸ نفر به مراکز درمانی فارس برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند و متاسفانه ۲۱ نف جان باختند.

بی مِهری به ۶ نفر از نیرو‌های اورژانس

مرادیان با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه آمار ضرب و شتم تکنسین‌ها بالا رفته است، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ نفر از نیرو‌های اورژانس مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.