سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان رامهرمز:

خانواده‌ها به هیچ وجه در جمع از نحوه خودکشی دیگران صحبت نکنند

مرادی گفت: خانواده‌ها به هیچ وجه در جمع از نحوه خودکشی دیگران صحبت نکنند که این خود نوعی آموزش خودکشی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن مرادی دادستان رامهرمز گفت: در شهرستان‌هایی که خودکشی افزایش پیدا کرد عزم عمومی برای برخورد با این پدیده شوم وجود دارد مثلا کلیه روحانیون، مداحان و سایر مردم در مراسم تدفین و ترحیم شخصی که خودکشی کرده شرکت نمی‌کنند، شرکت نکردن در مراسم باعث می‌شود نرخ خودکشی به شدت کاهش پیدا کند.

او بیان داشت: راه حل آن یک اجماع عمومی شهرستان مبنی بر حاضر نشدن در مراسم تشییع و تدفین و مراسم ختم افراد است که خودکشی کردند و نکوهش این عمل است.

مرادی با بیان اینکه: آموزش‌های دینی مبنی بر حرام بودن خودکشی و خلود در جهنم برای کسی است که خودکشی کرده نیز موثر است، افزود: خانواده‌ها به هیچ وجه در جمع از نحوه خودکشی دیگران صحبت نکنند که این خود نوعی آموزش خودکشی است.

دادستان رامهرمز ادامه داد: اینکه رامهرمز را در رتبه یک جهانی قرار داده اید واقعیت ندارد و کسی که مدعی است بایستی مستندی ارائه نماید. نرخ خودکشی در سال‌های گذشته به علل مختلف مثل اعتیاد، مشکلات روحی روانی و اختلافات خانوادگی رو به افزایش بوده و اقداماتی در خصوص کاهش آمار خودکشی صورت گرفته است. مهمترین اقدام از حیث فرهنگی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.