سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاع وزیر خارجه آمریکا از خروج از افغانستان

آنتونی بلینکن در جلسه‌ای پرتنش در کنگره تمامی انتقادات در مورد نحوه خروج آمریکا از افغانستان را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که در روز‌های اخیر مورد انتقاد زیادی از جانب احزاب داخلی و چهره‌های سیاسی قرار گرفته، می‌گوید خروج آمریکا از افغانستان به بهترین شکل ممکن و در بهترین زمان صورت گرفته است.

گروهی از جمهوری خواهان کنگره اخیراً از دولت بایدن خواسته اند بلینکن به دلیل عملکرد ضعیفش در قبال مسئله افغانستان از سمت خود استعفا دهد. در جلسه کنگره که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید، بلینکن از تصمیم جو بایدن مبنی بر خروج از افغانستان دفاع و تمامی اتهامات وارده به وزارت خارجه این کشور به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح برای خروج به موقع و حداکثری آمریکایی‌ها و افغانستانی‌ها از این کشور را رد کرد.

وی دولت دونالد ترامپ را مقصر اصلی عدم صدور ویزا و یا تاخیر در صدور آن برای افغانستانی‌هایی که با نیرو‌های آمریکایی همکاری کرده بودند دانست.

بلینکن در این جلسه بار‌ها تکرار کرد پیشتر دونالد ترامپ هم برای خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان با نیرو‌های طالبان مذاکره کرده بود و گفت: گروه طالبان بار‌ها دولت جو بایدن را تهدید به کشتار آمریکایی‌های حاضر در افغانستان کرده بود برای همین برای دولت ممکن نبود که دوباره با این گروه بر سر میز مذاکره بنشیند.

بلینکن ادامه داد: هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ماندن نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان موجب تقویت دولت در این کشور می‌شد.
اعضای کنگره آمریکا شامل چهره‌های دموکرات و جمهوری خواه خواستار تحقیقات مفصل در مورد نحوه خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان شده اند.

جلسه کنگره به دلیل اعتراضات گسترده برخی نمایندگان جمهوری خواه به سخنان بلینکن چندین بار متوقف شد. مایکل مک کال، نماینده جمهوری خواه کنگره در این جلسه گفت: مردم آمریکا هرگز دوست ندارند بازنده میدان باشند به ویژه زمانی که بحث مبارزه با گروه‌های تروریستی مطرح می‌شود اما در مورد افغانستان ما دقیقا شکست خوردیم.

وی ادامه داد: این که چین در حال حاضر با گروه طالبان وارد مذاکره شود تهدیدی بزرگ برای آمریکاست. من مطمئنم که کنترل پایگاه بگرام را آن‌ها به دست خواهند گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.