سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ در ۳۰ کیلومتری مقصد

بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد و کام خانواده‌ها را تلخ می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  بر اساس آمار‌ها ۶۰ تا ۷۵ درصد تصادفات مرگبار در جاده‌های برون شهری در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها ،در زمانی که راننده گمان می‌کند به مقصد رسیده است، اتفاق می افتد.

راننده‌ای گفت: اگر بتوانیم در رانندگی خودمان صبوری به خرج دهیم شاهد صحنه‌های ناگوار نخواهیم بود.

تصادفات برون شهری هشداری جدی برای بررسی دلایل فنی رفتاری آن است.

عجله، خستگی و خواب‌آلودگی راننده، افزایش تعداد دسترسی‌ها به مسیر اصلی و دوبانده نبودن کیلومتر‌های ابتدایی شهر‌ها  از مهمترین علل بروز تصادفات در این مسیرهاست.

راننده اتوبوسی که در بیمارستان بود گفت: همینطور که در حال رانندگی بودم دیدم تریلی از روبرو به سمتم می‌آیند، هرچه چراغ میدادم تا او را مطلع کنم فایده‌ای نداشت.

گرچه در برخی از استان‌ها علت اصلی تصادفات توجه نکردن به قوانینی راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود، اما در خراسان جنوبی دوبانده نبودن برخی از مسیر‌های منتهی به شهر‌ها هم مزید بر علت شده است.

یکی از اهالی بشرویه گفت: این شهرستان از لحاظ اقلیمی پذیرای مسافرین زیادی است و اگر مسئولین بتوانند مسیر را دوبانده کنند شاهد کاهش چشمگیر تصادفات خواهیم بود.

شخص دیگری گفت برای خودم اتفاق افتاد که در حین رانندگی در این مسیر پشت ۹ تانکر ماندم و باید زمان زیادی را برای عبور از آن‌ها صرف می‌کردم.

هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه‌های استان در حوزه‌ی ۳۰ کیلومتری شهر‌ها قرار دارند که۵۷۲ کیلومتر آن دوبانده شده اند و ۵۶۸ کیلومتر دیگر نیازمند باند دوم است.

وجود تفرجگاه‌ها، مزارع، باغ ها و واحد‌های صنعتی که در خروجی شهر‌ها قرار دارد سبب شده تا تراکم ترافیک با تردد انواع وسایط نقلیه در ورودی شهر‌های استان بالا رود موضوعی که علاوه بر افزایش گشت‌های پلیس در این محدوده‌ها باید به زیرساخت‌های جاده‌ای آن نیز بیش از پیش توجه شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.