سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ تامین و توزیع ۴۰ تن بذر کلزا در استان قزوین

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۴۰ تن انواع بذر خارجی و داخلی کلزا برای کشت در سال زراعی جدید، تامین و بین کلزاکاران استان در حال توزیع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این بذور شامل بذر‌های هیبریدی فرانسوی و آلمانی و همچنین بذور داخلی است.

بنیادی افزود: از این میزان بذر، ۲۷ تن بذر فرانسوی تولید داخل و همچنین ۴.۳ تن بذر وارداتی آلمانی و مابقی بذر‌های داخلی است.

او اضافه کرد: تاریخ کاشت به موقع همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل در ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات زراعی به ویژه کلزا مطرح است و تاریخ کاشت غیر فنی و نادرست منجر به افت شدید عملکرد و یا حتی شکست زراعت می‌شود.

بنیادی گفت: امسال با تلاش‌های انجام شده، شاهد توزیع به موقع بذور بین کلزاکاران هستیم و امیدواریم کلزاکاران نیز نسبت به رعایت نکات فنی در خصوص تاریخ کاشت اقدام کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کلزا به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی نام برد و اظهار داشت: دولت با هدف حمایت از کلزاکاران هرساله محصول آن‌ها را به شکل تضمینی خریداری می‌کند.

او افزود: بخش عمده روغن خوراکی مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می‌شود و گسترش کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا از سیاست‌های مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

 بنیادی یادآور شد: قزوین در سال‌های اخیر جزو استان‌های برتر در زمینه تولید بذر و همچنین خرید تضمینی کلزا قرار داشته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی قبل ۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان قزوین تولید که ۷ هزار و ۲۰۰ تن آن به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

بنیادی پیش بینی کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جدید به کشت کلزا اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.