سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد:

حمايت معاونت علمي رياست جمهوري از طرح هاي جامعه دامپزشكي

ما آمادگی همکاری با جامعه دامپزشکی و طرح های آن ها را داریم و امیدواریم جامعه دامپزشکی با یک طراحی دقيق سهم خود را در غالب شرکت های دانش بنیان به ما ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هفتهمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی ایران كه امروز 28 دی ماه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد ، افزود: امروز ما سوگوار یکی  دیگر از دانشمندان كشور هستیم و این اتفاق اگر چه تلخ است ولیکن در دل خود پیام های روشن و امید بخش برای ملت ما دارد و راهی که ملت بزرگ ایران در مسیر پیشرفت علم طی کرده است مسیر درستی بوده و باید دراین مسیر همت و الاتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در طی 30 سال گذشته جریان علم روبه رشد بوده است خاطر نشان کرد: شهید دکتر علیمحمدی و شهید دکتر شهریاری از فارغ التحصیلات مملکت بوده اند و علم و دانش و تجربیشان را از این کشور کسب کرده اند و زمان آن رسیده که مردم ما بتوانند از دستاورد های علمی و فناوری بهره مند شوند.
سلطانخواه اظهار کرد: در طول6 ساله دولت نهم ودهم بودجه خوبی به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تزریق شده و انتظار می رود مردم شاهد دستاورد ها ي مهمي باشند و درامر ثروت زایی، تولید، اشتغال بطور عینی نتايج خوبي را به دست آوريم .
وی در ادامه بیان داشت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای همگرایی و هم افزایی بین بخش های دولت و تکمیل چرخه های علم و فناوری و رساندن ایده به محصول حدود 4 سالی است که فعالیت می کند و این معاونت در حوزه علمی – فناوری و نوآوری برنامه هایی را به اجرا رسانده است طرح پرو هانه را به منظور هدفمند کردن پژوهش ها بویژه در دوره ی دکتری ایجاد کرده است و مرحله پنجم پژوهانه تا پایان سال 90 انجام می شود.
وی تصریح کرد: 830 میلیارد تومان بین مراکز دولتی و مراکز تحقیقاتی منعقد شده تا موجب تحرک پژوهشی و تقاضا محور بودن پژوهش ها شود و همچنین قانون یک درصد منجر می شود که شرکت های دولتی و موسسات نیمه انتفاعی یک درصد از عملیاتی را برای طرح ها ی پژوهشی هزینه کنند.
وی عنوان کرد: ما آمادگی همکاری با جامعه دامپزشکی و طرح های آن ها را داریم و امیدواریم جامعه دامپزشکی با یک طراحی و برنامه ریزی مهم خود را در قالب شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی کند.
وی با بیان اینکه جامعه دامپزشکی کوچک است اما جامعه مخاطب بزرگی را دارد خاطر نشان کرد: در بحث زیر ساخت ها تجهیزات و تولید دارو جامعه دامپزشکان را حمایت می کنیم تا در عرصه جهانی حضور پررنگ تر داشته باشیم و تبعات علمی امان بیشتر شود وامیدواریم با قدم های کوچک که برمی داریم یاری دهنده شما باشیم./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.