سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

روزانه ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم‌اینک روزانه ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق می‌شود که امکان افزایش آن تا ۵۰ هزار دُز نیز است.

سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: به همت دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان و گروه‌های جهادی و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان سومین استانی بودیم که سویه دلتا در آن مشاهده شد اما اولین استانی بود که از این پیک خارج شد.

وی با اشاره به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با کشورهای پاکستان و افغانستان و مشکلات سه دانشگاه علوم‌پزشکی استان در ارائه خدمات به اتباع خارجه غیرمجاز تصریح کرد: با توجه به اینکه استان دروازه سلامت کشور است، اتباع بیگانه‌ای که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند تهدید جدی برای سلامت مردم منطقه و به دنبال آن هموطنان سایر استان‌ها هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: خدمات بهداشت و درمان معطوف به بحث کرونا نیست و در کنار جدیت داشتن در مقابله با این ویروس در تمامی بخش‌های دیگر بهداشتی و درمانی فعالیت‌های بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، تحقیقاتی و آموزشی با قدرت ادامه دارد.

وی با اشاره به وضعیت شکننده کرونا و احتمال اوج‌گیری مجدد و ورود به پیک جدید گفت: از همه‌ی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، دستگاه‌های مرتبط در بحث تبلیغات، ائمه جمعه وجماعات تقاضا داریم که همچون گذشته‌ در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود، مردم را به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون حداکثری ترغیب کنند.

هاشمی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی مانند عضو خانواده بهداشت و درمان دغدغه مند کنار ما هستند و این همراهی ها در قالب طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» همچنان ادامه دارد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی محسوب می‌شود که سن واکسیناسیون را بسیار پایین آورده است.

به گفته درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۲۵۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۱هزار و ۳۴۲ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد اظهارداشت: شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۲ هزار و ۵۰۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۱۷ بیمار حاد تنفسی و ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.