سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کریمی مطرح کرد؛

توانمندسازی پس از ترک جزو اولویت‌های ساماندهی معتادان متجاهر است

نشست مشترک کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا برگزار شد.

به گزارش  حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با محوریت بررسی چالش‌های اصلی حوزه مبارزه با موادمخدر، بررسی راهکار‌ها برای جلوگیری از توزیع موادمخدر، نقش و راهکار سازمان‌ها و چگونگی مهار و کنترل موادمخدر و همچنین مشخص کردن سهم سازمان‌ها در بحث مبارزه با موادمخدر برگزار شد.

سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در حاشیه این نشست، اظهار کرد: ما نیازمند ایجاد ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر هستیم و این امر در اختیار پلیس نیست.

وی افزود: ما ظرف ۷۲ ساعت تمام بوستان‌ها و معابر در پایتخت را پاکسازی خواهیم کرد، اما اسکان و نگهداری و درمان این افراد بر عهده پلیس نیست.

سردار کریمی تصریح کرد: تا به امروز همکارانم بیش از ۴۹۵ هزار کیلوگرم انواع موادمخدر کشف که ۷۶ درصد از این مواد‌ها در استان‌های شرقی کشف شده است.

وی افزود: قرار است از ظرفیت و پتانسیل مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون اجتماعی معضلات و مطالبه مردم در بحث مبارزه با موادمخدر را حل و پیگیری کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه نگهداری و صیانت بعد از خروج معتادان متجاهر از مشکلات اصلی ما است، گفت: سال گذشته بیش از هزارتن انواع مواد مخدر کشف کردیم.

در ادامه این نشست، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیرو جلسات کمیسیون درباره بحث آسیب‌های اجتماعی، منشا این آسیب‌ها بررسی شد و در نهایت به موضوع موادمخدر که یکی از بحث‌های اصلی ما است، رسیدیم.

وی افزود: امروزه با توجه به فعالیت نیروی انتظامی به بیش از ۷۰ درصد مواد مخدر اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: از دوره هشتم بحث انسداد مرز‌ها مطرح و جلساتی در این باره برگزار و موضوعاتی مطرح شد، نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر از مرز‌های شرقی برای انسداد باقی مانده و مابقی انسداد مرز‌های کشور قرار است ظرف سال‌های آینده انجام شود.


وی با اشاره به بحث نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر، گفت: مقرر شده تا جلساتی با سازمان بهزیستی برگزار کنیم تا مراکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان و همچنین موضوع توانمندسازی معتاد متجاهران شناسایی شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلاء قانونی موجود در بحث دستگیری و آزادی متهمان حدزه موادمخدر، اظهار کرد: شاهد این هستیم که متهمی ۱۷ بار پس از دستگیری به جرم حمل موادمخدر آزاد شده، لذا باید این‌خلاء قانونی حل شود.

وی با بیان اینکه برای بحث توانمند سازی معتادان متجاهر باید هم افزایی بین سازمان‌های ذی ربط صورت بگیرد، گفت: در این باره باید با سازمان فنی حرفه‌ای توافق صورت بگیرد تا برای افراد معتاد پس از ترکشان در بحث توانمندسازی نیز اقدامات مناسب انجام شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.