سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میز اقتصادی مطرح شد؛

اصالت پیدا کردن مجوز‌ها به جای فعالیت کسب و کار‌ها

امروزه در کشور ما فضا به گونه‌ای شده است که به جای فعالیت، مجوز، اصالت پیدا کرده است و ما بیشتر از آنکه به دنبال توسعه کسب و کار باشیم، به دنبال تقدیس مجوز‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید شمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار باید در مجلس تصویب شود و طبیعتا  به محض تصویب لازم الاجرا می‌شود.

حسینی ادامه داد: با توجه به ماده ۷ قانون مکرر، برای عملیاتی شدن این قانون به سه ماه زمان نیاز داریم. چون بحث تایید مجوزها را سه ماه پیش بینی کردیم تا هیئت مقررات زدایی تشخیص دهد و هیئت وزیران تایید کند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس افزود: امروزه در کشور ما فضا به گونه‌ای شده است که به جای فعالیت، مجوز، اصالت پیدا کرده است و ما بیشتر از آنکه به دنبال توسعه کسب و کار باشیم، به دنبال تقدیس مجوز‌ها هستیم و همین موضوع سبب شده است که موضوع مجوز فروشی و اعمالی از این قبیل در کشور ما زیاد شود.

او ادامه داد: این طرح سهولت کسب و کار را امکان پذیر می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل اصلی پایین بودن رتبه کسب و کار در ایران این است که به جای سهولت در محیط کسب و کار، سختی محیط کسب و کار را ایجاد کردیم و به جای جدی گرفتن نظارت بر کسب و کارها، دیوانسالاری قبل از صدور مجوز‌ها را اصالت جلوه داده ایم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: در قانون ماده ۷ مکرر دیگر این گونه نیست که اگر مجوز ندادند، فرد منتظر بماند و بر این اساس است اگر موعد آن بگذرد، مجوز صادر شده قلمداد می‌شود.

حسینی در پایان گفت: در خصوص موضوع تعارض منافع هم ما سعی کرده ایم در بخش‌هایی که به نوعی خود افراد ذینفع سهمیه هستند، این سیستم سهمیه‌ای را کنار بگذاریم و به جای آن استاندارد‌های علمی و کیفی را برقرار کنیم و به طرف این برویم که آزمون‌ها از طریق سازمان سنجش برگزار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.