سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۷۳ درصدی ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تاکنون صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری در زمینه اجرای تعهدات ارزی حاصل از صادرات موفق به تحقق ۷۳ درصدی نسبت به کل تعهدات خود شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صمت استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون صادرکنندگان استان در زمینه اجرای تعهدات ارزی حاصل از صادرات موفق به تحقق ۷۳ درصدی نسبت به کل تعهدات خود شده اند.

او افزود: در مجموع ۱۸۳ میلیون دلار تعهد ارزی داشته اند که ۱۳۳ میلیون دلار آن رفع تعهد شده است که از این تعداد بیش از ۴۶ درصد از طریق فروش ارز در سامانه نیما و ۲۳ درصد آن از طریق واردات در مقابل صادرات محقق شده است.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: صادرکنندگان چهارمحال وبختیاری در زمینه میزان تعهدات ایفا شده درجایگاه یازدهم کشور قرار دارند.

او ادامه داد: دراین مدت بیش از ۴۲ میلیون یوروارزپروانه‌های صادراتی واگذار شده است که معادل ۳۲ درصد تعهد این شاخص محقق شده است.

مهراب جمالپور رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری هم گفت: همه صادرکنندگان کالا به خارج از کشور مطابق مصوبات هیأت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، موظف به برگرداندن ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور هستند.

او افزود: ارز حاصل از صادرات کالا به صورت «فروش ارز به صورت حواله در سامانه نیما»، «واردات در مقابل صادرات خود»، «واگذاری ارز حاصل از صادرات به غیر»، «بازپرداخت بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از شبکه بانکی، صندوق توسعه ملی، حساب ذخیره ارزی و فاینانس» و «فروش ارز به صورت اسکناس به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز با رعایت مقررات مربوطه» به کشور بازگردانده می‌شود.

جمالپور تصریح کرد: در غیر این صورت صادر کننده متهم به قاچاق ارز کالا، تحت تعقیب و پیگرد قانونی از سوی دادگاه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.