سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشت یابی بیش از شش هزار شبکه انشعاب در شرکت گاز استان یزد

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از نشت یابی شش هزار و ۷۵۶ کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه توزیع و انشعاب در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت: از مجموع شش هزار و ۷۵۶ کیلومتر نشت یابی ، پنج هزار و ۷۴۹ کیلومتر مربوط به شبکه‌های پلی اتیلن و یک هزار و ۱۶ کیلومتر مربوط به خطوط فلزی است که به صورت مستمر و بر اساس برنامه ریزی دقیق و مدون انجام شده است.

او با اشاره به اهمیت ایستگاه‌ها و شیر‌های خطوط گازدار، افزود: در پنج ماههنخست امسال علاوه بر نشت یابی شبکه و انشعابات، ۶۳۱ مورد ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه گیری و همچنین هفت هزار و ۲۶۸ مورد شیر شبکه‌های پلی اتیلن و فولادی نیز مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

 میدانشاهی تصریح کرد: اقدامات فوق از طرفی منجر به افزایش ضریب ایمنی، بهبود بهره وری، جلوگیری از خطرات احتمالی، ارتقاء سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و از طرف دیگر به عنوان عاملی موثر در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی و تأسیسات و تجهیزات گازرسانی به شمار می‌رود.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در پایان با اشاره به حساسیت‌های عملیات نشت یابی و لزوم به کار گیری برنامه ریزی دقیق در فرآیند مذکور خاطر نشان کرد: این شرکت توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و به منظور مطابقت فعالیت‌های شرکت با استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران، بازرسی‌های مستمر از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدیک صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.