سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین برنامه یک ساله ساخت مسکن در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از تدوین برنامه یک ساله ساخت مسکن در استان در راستای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، تا اول مهر امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه دولت جدید برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت : رئیس جمهور در برنامه‌ها و سیاست‌های خود اعلام کرده که دولت قصد دارد سالانه یک میلیون مسکن برای مردم بسازد و در همین راستا مجلس نیز قانون "جهش تولید و تامین مسکن" را مصوب کرد.

او با اشاره به مزایای بسیار این قانون گفت : این قانون هنوز ابلاغ نشده، اما با توجه به اطلاعاتی که در خصوص آن کسب کرده ایم زمین بصورت ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود و این امر موجب می‌شود که هزینه زمین بر خریدار تحمیل نشود.

او افزود: از طرفی در این طرح مقرر شده که به میزان ۷۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی به متقاضیان تسهیلات پرداخت شود.

بازوند افزود: علاوه بر این در این طرح صندوق ملی مسکن تشکیل می‌شود که این صندوق حمایت‌های مالی از این طرح را انجام خواهد دارد، به اینصورت که اگر تخفیفاتی از سوی شهرداری، آب و فاضلاب و ... لحاظ می‌شود از محل این صندوق این تخفیفات به دستگاه‌ها پرداخت می‌شود تا از این طریق هزینه ساخت مسکن کاهش یابد.

استاندار کرمانشاه در خصوص منابع مالی تامین کننده این صندوق گفت: آنطور که مقرر شده از این به بعد اقساط پرداخت تسهیلات مسکن مهر به این صندوق واریز می‌شود و از طرفی مالیات‌هایی که قرار است برای خانه‌های خالی وضع شود همگی به این صندوق واریز خواهد شد.

بازوند با اشاره به اینکه به زودی نحوه ثبت نام در این طرح اعلام خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد نحوه ثبت نام طرح مانند پروژه مسکن مهر باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این طرح هنوز ابهاماتی دارد افزود: قرار است ابهامات به همراه پیشنهادات و راهکار‌ها از سوی استان به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود تا کار کارشناسی بیشتری بر روی این طرح صورت گیرد.

بازوند با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان دولت زمین ندارد، افزود: این ابهامات باید به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود تا در خصوص آن تصمیم گیری صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم تدوین برنامه یک ساله مسکن استان، گفت: در راستای اجرای این طرح از هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی استان مکلف شده برنامه تولید و تامین مسکن یک ساله خود را در راستای تامین طرح "یک میلیون مسکن سالیانه در کشور" تا اول مهرماه امسال تحویل دهد.

او ادامه داد: بخشی از اجرای این طرح نیز با بنیاد مسکن است که باید در این زمینه پای کار بیاید.

استاندار کرمانشاه پیش بینی کرد در راستای اجرای این طرح در استان سالانه ۱۷ تا ۲۱ هزار واحد مسکونی احداث شود.

در حال تامین زمین برای طرح "جهش تولید و تامین مسکن" هستیم

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه مهمترین چالش در اجرای این طرح بحث تامین زمین است، گفت: در حال حاضر تنها در دو شهرستان کرمانشاه و اسلام آبادغرب مشکل تامین زمین داشتیم که پیگیر رفع آن هستیم.

او افزود: در کرمانشاه با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۴۰ هکتار زمین تامین کردیم که برخی مشکلات و ایرادات دارد که در حال رفع آن هستیم.

شریفی افزود: در اسلام آبادغرب هم ۵۰ هکتار زمین ارتش و ۵۰ هکتار زمین منابع طبیعی احصا کرده ایم که پیگیر هستیم با همکاری این دستگاه‌ها بتوانیم این زمین‌ها را به اجرای طرح اختصاص دهیم.

او افزود: در منطقه اورامانات هم مشکلاتی برای تامین زمین داریم که از طریق منابع طبیعی پیگیر رفع آن هستیم.

شریفی گفت: خوشبختانه با بررسی‌های صورت گرفته مشکل خاصی در سایر شهرستان‌ها در بحث تامین زمین نداریم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.