سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

انتقال نرم قدرت از پشت میز به میدان

اگر مسئولی بخواهد با سفرهای استانی از وضعیت مردم شهرهای مختلف و مشکلاتشان با خبر شود، قطعا این اقدام از ارزش مضاعفی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انگار از همان روزگاران دور سعدی به خوبی از اهمیت سفر و تاثیری که بر روحیه، سطح بینش و آگاهی افراد می‌گذارد آگاه بوده که در قالب شعر بیان کرده است که بسیار سفر باید تا پخته شود خامی.

شاید انسان‌ها با سفر و قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف می‌توانند تجربه کسب کرده و مطالب جدید بیامورند، البته سفری که صرفا جنبه تفریحی به خود نگیرد، موضوعی که شهید مرتضی مطهری هم به آن اشاره کرده و گفته است که اسلام، عمر انسان را عزیزتر از این می داند که او فقط برای اینکه تماشایی کرده باشد، سیاحت (سفر) کند. ولی اسلام، سیاحتی را که بشر در آن تفکر کند، تدبر کند، درس بیاموزد را توصیه می کند.

حال اگر مسئولی بخواهد با سفرهای استانی از وضعیت مردم شهرهای مختلف و مشکلاتشان با خبر شود، قطعا این اقدام از ارزش مضاعفی برخوردار است و  واژه سفر را به یک مفهوم عمیق تر تبدیل می‌کند.

مقام معظم رهبری اولین مسئولی بودند که در زمان ریاست جمهوری خود و در دهه ۶۰ این رسم عظیم را بنیان گذاشتند. موضوعی که خودشان در این باره گفته اند که من تصمیم دارم که به قصد تماس مستقیم و نزدیک با مردم، سلسله مسافرت‌هایی را در سرتاسر کشور شروع کنم. قصد ابتدایی من این است و دلم می‌خواهد بروم؛ چون من همیشه مسافرت می‌کردم، با مردم ارتباط نزدیک داشتم و خیلی از مسائل مردم را که نمی‌شود از راه دور و نامه و گزارش و پیغام و عیون و امثال آن مطلع شد، آدم می‌تواند در یک نگاه چیزهایی را بفهمد و مطلع بشود.»

در ادامه این روند ایشان در سال  ۶۹ به ایلام ، سال ۷۰ به لرستان و بوشهر و قم ، سال ۷۱ به چهارمحال‌ و بختیاری ، سال ۷۲ به نوشهر و آذربایجان شرقی و بعدها به ۱۹ استان دیگر از کرمان تا همدان و از آذربایجان غربی تا سیستان‌ و بلوچستان رفتند.

شنیدن کِی بود مانند دیدن؟

حالا اما حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان از همان زمان روی کار آمدن خود هر جمعه مشغول سر زدن به یکی از مناطقی بود که مردم آن با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، خود رئیسی در این باره گفته است که سفر رئیس جمهور و اعضای دولت به استان ها با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیران مناطق و به ویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است که می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم به ویژه فقرا و محرومین در استان‌ها فعال شود.

حالا اما می خواهیم در این زمینه نظر سایر کارشناسان حزبی را هم بدانیم برای همین به سراغ برخی از کارشناسان حزبی رفتیم تا در این باره از آنها جویا شویم.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و  استاندار پیشین آذربایجان شرقی در این زمینه معتقد است که بدیهی‌ترین تاثیر سفرهای استانی دردمندتر شدن رئیس قوه مجریه است و طبیعی است همین دردمندی سبب اولویت در تخصیص منابع برای رفع آلام و رنج‌های مردم خواهد بود. رئیس جمهور در این سفرها گلایه‌ها و حرف‌های مردم را از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، می شنود و آن را با گزارش های مسئولان تلاقی می‌دهد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس دهم  هم در این باره به ما گفته است که  سفرهای استانی دولت به ویژه آقای رئیسی و وزرا دو اثر بسیار مهم دارد. برای مثال  اولین تاثیرش این است که مردم از نزدیک با رئیس جمهور، وزیر و سایر مسئولان صحبت و دیدار می‌کند و آلام آنها کاسته می‌شود و می‌توانند مطالبات خود را منتقل کنند و این بسیار موثر است ، من بارها شاهد بودم که وقتی مردم آلام خود را با مسئولان در میان می‌گذارند خالی و سبک می‌شوند؛کمااینکه این حضور خرجی هم بر دست مسئولان نمی‌گذارد.

نقوی حسینی  ادامه داده که تاثیر بعدی این است که مسئولان از نزدیک با مشکلات برخورد می‌کنند؛ زیرا در مرکز و پشت میز نشستن مشکلی را از مردم حل نمی‌کند، اما وقتی که مسئولان در میان مردم حاضر می‌شوند مسائل برایشان روشن می‌شود و امکانات محلی هم برایشان بسیج، در عین حال که جلوه مردم پایه بودن هم توجه به ولی نعمتان انقلاب است؛ زیرا نظام ما کاملا یک نظام مردمی است.

حکایت سفرهایی با کم‌ترین هزینه 

البته در این میان سفرهای آقای رئیسی یک ویژگی منحصر به فرد را هم از آن خود کرده است. موردی که حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید که سفرهای آقای رئیسی در این دولت بدون تشریفات و در نهایت سادگی و کم هزینه ترین صورت گرفته بوده است و اجازه اینکه تبلیغات خاصی هم صورت بگیرد داده نشد و عموما سرزده بوده است، به گونه‌ای که صرفا مسئولان خاصی در آن استان از این سفرها اطلاع داشتند.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان، هم با تاکید بر این موضوع گفته که این سفرها تاثیرات بسیار خوبی بر روی مردم دارد. یکی از سفرهای اولیه آقای رئیسی خوزستان و دیگری هم سیستان و بلوچستان بود که نشان می دهد رئیس‌ قوه مجریه از محروم ترین مناطق کشور شروع کرده و اولویت اصلی او محرومیت زدایی بوده است.

حسین نقوی حسینی هم در این میان گفته که  آقای رئیسی در بین مردم حضور می‌یابد و حتی در محل‌هایی هم که منع می‌شود. در همین سفر اخیری که داشت به بیمارستان رفته بود؛ اگرچه مسئولان بخش توصیه کرده بودند که به این بخش نروید زیرا خیلی آلوده است اما او در جواب گفته بود که اتفاقا باید از همین بخش برویم که با بیماران و مردم صحبت کنم.

تا اینجا شاید به موضوع فواید این سفرها به خوبی اشاره شده باشد، اما قطعا این سفرها الزامات خاص خود را هم دارد.

موضوعی که ولی داداشی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید کرده و گفته است که امیدواریم که این سفرها ماحصل خوبی داشته باشد و صرفا یک سفر و دیدار خالی از فایده نباشد. جمع بندی ما این است که سفرها  هم دیداری باشد و هم با جمع بندی که آقای رئیس جمهور  در آنجا یک تصمیمات انقلابی گرفته شود و هم در مرکز کشور بتوانند اقداماتی انجام دهند که مشکلات این عزیزان به طور قطع حل شود.

نکته‌ای که از دید خود آقای رئیسی هم دور نمانده و در این باره گفته است که  پس از هر سفر استانی مسائل و مشکلات شناسایی شده، در جلسات هیات دولت مطرح و مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درباره همه مسائل تصمیم‌گیری شود. دولت به شدت نسبت به وعده‌های خود حساس است و بنا دارد صادق‌الوعد باشد و از همین رو از صدا و سیما انتظار داریم همانطور که وعده‌های دولت را گزارش می‌کند در فاصله زمانی مناسب گزارش اجرا و تحقق این وعده‌ها را نیز منتشر کند.

در پایان باید گفت که سفرهای استانی گامی است که این روزها هر چند کوتاه اما توسط دولت برداشته شده تا بلکه گوشه ای از مشکلات مردم را حل کند، گامی که امید است محکم و قاطعانه ادامه دار شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
احمدی‌نژاد هم خیلی سفر می‌کرد
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
Yjc خیلی نامردی خودت میدونی چرا...
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
آهان.. این پیام رو گذاشتی...؟؟
چقدر هم سریع...!!!!
مظلوم نمایی میکنی ...
میخواهی بگی ما صادقیم...
خودتی...
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
احتیاجی به سفر وتحمیل هزینه نیست آنچه عیان است چه حاجت به بیان است همه جای کشور رو بیکاری تورم فسادفقر و۰۰۰۰ گرفته مگر مسوولین قبلی سفر نکردن نتیجه چه شد جز یک مشت دروغ ووعده پوچ این یکی هم مثل بقیه
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
از ‌کجا می دانید مومن ومتقی است(شاید خودنمایی باشد دوران قوه قضائیه که تبلیغ رباست جمهوری از اب در امد
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خدا به همه مون کمک کنه، به همه مومنون و مومنات کمک کنه، خدا ظهورمولا مونو برسونه، انشاءالله اقای رئیسی موفق باشه.
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
درود بر مردان خدا
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خدای قادرومتعال توعالم ملائکه وکارگذارهایی داره که اینهاکمک ویارمومنین هستندانشالله به این سیدبزرگواروانسان مومن ومتقی هم کمک میکنن
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خخخخخ
خلیل
۱۳:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
با تشکر از زحمات آقای رئیسی به ایشان توصیه برادرانه می کنم در احوالات مرحوم امیر کبیر (تجربه کشورداری) مطالعه بکنند خوب است مخصوصا ازنحوه مطلع شدن از مشکلات سراسر کشور
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اقای رییسی دشمن زیادداره البته مهم نیست چون کسی که وصل بشه وتکیه گاهش قدرت لایزال الهی باشه خطری تهدیدش نمیکنه همه قدرتهادربرابرقدرت پروردگارهیچه لاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
قطعا هر انسان عاقل آزاده و اخلاق مداری مخالف انحصار و انحصارگران است و این یک امتیاز و سعادتی بزرگ است که لیاقت می‌خواهد و هر کسی به آن دست نمی‌یابد
فاطمی کیا
۱۳:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
با وجود اینکه بنده به آقای رییسی رای ندادم اماهمین سفرهای استانی ایشان به دور افتاده ترین نقاط استانهای محروم بدون تشریفات نشان از عزم ایشان دررفع مشکلات دارد ، آقای روحانی دوسال کرونا را بهانه کرد و تا جلوی کاخ ریاست جمهوری هم بیرون نیامد و عملا به بهانه های مختلف حذبی و سیاسی کشور را رها و مردم را به چالش انداخت .
سیمان ، فولاد و مصالح ساختمانی در حال سقوط آزاد هستند
مرحبا سید
امیدوارم به همین روال بقیه اقلام هم سقوط کنند و کشور به ساحل آرامش برسد
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
من فیلم و عکسش دارم که تو بهش رای دادی
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
پس فیلم و عکسش رو رو کن! کجاست نشون بده یا جای رو معرفی کن بیام نگاه کنم در غیر این صورت دروغ نگو و تهمت نزن!
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
از متن شما معلوم هست که بهش رای دادی چون نه بیکاری حل شد نه دلار ارزان شد نه قیمتها پایین اومد
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام
ما با زحمت مطلبی را می نویسیم. دیر منتشرش می کنید و آن قسمت را هم زود بر می دارید.
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تیتر خبر جالب بود.
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سفر بی نتیجه به هیچ دردی نمیخوره باید بعداز سفر پیگیری مشکلات به صورت جدی انجام بشه بعد گزارش کار و نتیجه رو از افرادی دارای مشکل بودن بخواهید وگرنه مسِولین به راحتی با گزارشهای نادرست ونتیجه غلط مسایل رو لاپوشانی می کنن
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نتیجه اش بعدا میاد
مسعود
۱۲:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
واقعا این مثل که میگه در دروازه را میشه بست در دهن مردم را نمیشه
حالا اگه سفر نکنه میگن چرا به میان مردم نمیاد تا مشکلات را حل کنه اگه سفر بکنه میگن چرا سفر میکنه و....
شما که انتقاد از سفر کردن میکنی پس راه حلش را هم بگو
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
راه حلی نیست میگه در دروازه را میشه بست در دهن مردم را نمیشه مسعود
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بله باید با چشم دید مشکلات رو نه اینکه پشت میز نشست
سید کاظم
۱۲:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا نظر بنده اضافه نشد
بجای بد و بیراه گفتن ها، یک نظر کارشناسی هم بذارین
ممنونم
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مملكت احتياج به عملكرد قوي درتمامي حوضه خاي اقتصادي داره ايناهمش شعار هست داريم تاثير گروني و ميبينيم واتفاقي نخواهد افتاد جزدرعمل اگر انجام بدهند
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خودت عمل‌کن
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
پرچم حاج آقا بالا
سید کاظم
۱۱:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
لطفا بی طرفانه قضاوت کنید و مطلب ناظر به دولت خاصی نیست:
اینکه همه به این نتیجه رسیده اند که ضرورت دارد مدیران ملی و شخص رییس جمهور باید به سفرهای استانی بروند و حتی مدیران استانی و شخص استاندار باید سفر شهرستانی بروند و اگر نروند کارها راه نمی افتند و مشکلات حل نمی شوند، نتیجه ناکارآمدی دستگاه های پایین دست استانی و شهرستانی تا رده روستایی دارد. که باز عامل آن ناکار آمدی مدیران یا قوانین به ویژه سطح اختیارات یا غیر اصولی بودن توزیع بودجه و نظایر آن است . پس فی نفسه سفر مدیران هر چند در شرایط حاضر ضروری و ارزش محسوب می شود ولی به واقع این یک سرطان بد خیم در سیستم مدیریتی کشور است که می بایست کارشناسان مدیریت ، بی طرفانه ، به علل و راهکارهای آن بپردازند
مدیری که ساعاتی و چند روز وقت خود را برای استان یا شهرستانی خاص می گذارد قطعا به مدیریت عالی سایر بخش ها از جهت جغرافیایی و موضوعی نمی رسد و یا کمرنگ شده و به مدیران پایین دستی سپرده می شود که احتمالا ناکارآمدی آنها سبب این سفر شده است
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اقای رئیسی گفت قبل سفر ما مشکلات را بررسی میکنیم
بعد برای دیدن سفر میکنیم(البته نه مثل سفر بعضی ها که خودش کلی پول صرف میشه)
بعد یه تیم پیگیری داریم که وعده ها را از رئیس جمهور تا زمان عملی شدن انها پیگیری میکند
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بزرگترین مشکل جامعه مدیریتی کشور این هست که نمیتونه با حقوق کارگری کار کنند وقتی چندین برابر حقوق دریافت میکنند مرغ ' و گوشت.. .. چندین برابر قیمت کنونی هم باشه. دردی احساس نمیکنند که دنبال درمانش بروند خلق پول که میشه براونها. مردمم سوق داده میشوند. به سمت دلالی واسطه گری ...
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بله الان مشکلاتی تو کشور داریم که نیازی به سفر نداره مثلا معیشت مردم بخصوص کارگر و کارمند که حقوق ثابت میگیرن
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
به فکر ساخت و ساز گسترده و تولید فراوان باشین جناب مسولان کشور ما ظرفیت تبدیل شدن به قدرت بزرگ جهانی را دارد.
پس نباید و کندی را رها و به فکر و تلاش بهادهید و کاری جهادی و انقلابی بزرگ در صنعت و تجارت و کشاورزی و شیلات و حمل و نقل و ترانزیت و فناوری و دانش و دانشگاه بردارید.
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
پول سفرش را از جیب سهامداران بورس تامین میکنه و الان یک هفته است سرمایه مردم تو بورس غارت میشه ایشان بجای مسافرت و خوشگذرانی بشینه تو دفترش ولی بازار را درست کنه مملکت بی صاحب شده روزی میرسه طالبان هم به ما بخنده
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
هر استانی
نماینده مجلس
استاندار
شهردار
نماینده سپاه و بسیج و ...
امام جمعه و ....
صدنفر هستن و مشکلات همه شهرها هم مسکن اب شغل هست !! این واقعا نیاز به این همه هزینه داره
افراد مطمئن و بازرس خوب بزارید که پیگیر کارها باشن . رئیس جمهور هم تو سفر یکی دو روز کار خاصی از دستش برنمیاد
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
استان هایی که رفته همه محرومن چه خوشگذرونی؟ مگه رفته کیش؟ اصلا گیرم رفته خوشگذرونی سیستان و بلوچستان یا خوزستان جایی دارن که بشه توش خوشگذرونی کرد؟اونم توی دمای بالای ۵۰ درجه؟ بله همه ی استان ها کلی نماینده دارن اما توی وضعیت کرونا و هوای گرم هیچ کسی حاضر نیست پاشه بره بازدید میدانی توی شهرستان ها و مناطق محروم وقتی خود رئیس دولت نشسته زیر باد کولر توی تهران!
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
فرق میکند کی رئیس جمهور باشه
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
عادت کردی به غر زدن؟
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
کجاش‌غرزد؟
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بدبینان همیشه به کارهای مفید ایراد میگیرن حالاهم که یه نفر پیداشد که به درد دل مردم برسه بعضی غرب زده ها هی ایراد بیهوده میگرن ازش .شما خیلی بیسواد تشریف داری که میگی قبل رئیس جمهور شدنش باید میرفت مشکلات مردم را میدید که اینکار نمیشد این وضیفه روحانی بود که بره سربزنه اما پشت میز نشست هیچ کاری نکرد نه خودش دلش سوخت واسه مردم نه مسئولانش فقط پول بیت المال خوردن هیچ هنری به خرج ندادن .الان اقای رئیسی حکم واختیارداره به شهرها سفر کنه بخاطر مسئولیتی که به گردن گرفته وداره اینکارا انجام میده شما اگه ناراحتی بشین سرجات حرف نزن
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خب باشه قبوله الان اول کاره دولت قبل و روحانی و کابینه‌اش اصلاً دشمن نظام بودند و رئیسی و دولت فعلی فرشته و بهترین دولت، هر کاری هم می‌کنن مفید و کارامد و انقلابی ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارن نه الان که تازه به یه سال هم نرسیده
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تا چشای حسودان دراد
حسین
۱۰:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خداحفظت کنه ،رییسی.انشالله سلامت باشی همیشه خداوندیاریت کنه وبهت توفیق بده،حشرونشرت بااولیائ الهی
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اصلش ان شاءالله هست
محمد
۱۰:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
با سلام، درود به شرف و وجدان آقای رئیسی عزیز و دوست داشتنی که زندگی‌ خود را وقف مردم می‌کندامیدوارم خداوند بزرگ پشت و پناهت باشد ای کاش چهار سال قبل مردم ایشان را می‌شناختندو فریب نمیخوردند و مملکت به این روز نمی افتاد... مخلص شما کارگر ساختمان
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
درود بر سید بزرگوار حاج ابراهیم رئيسی عزیز، به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی و با تمام سنگ اندازی معاندین داخلی و 8 سال از بین رفتن تمامی زیر ساخت ها، به امید جد بزرگوارت آقا امام زمان موفق خواهید شد و خاری بر چشم تمام براندازان خواهید شد دعای خیر مردم راستین ایران پشت سر شما خواهد بود، خداوند بزرگ حافظ و نگهدارت باشد
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام ودرود برخدمتگزاران زحمت کش ایران اسلامی.
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
عزیزان قبل از اینکه مسئول شوند باید سفر کنند ، مشکلات را بشناسند و هنگام تصدی راه حلها را عملی کنند نه اینکه بعد از حکم مسئولیت راه بیفتند در شهرها و دنبال مشکل شناسی باشند
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقا اقای رئیسی همینو خودش گفت
گفت اول بررسی میکنم بعد راهی سفر میشوم
بعد دوباره یه تیم پیگیری هست که وعده ها را پیگیری میکند
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
یکی بود میخاست از راه دور و با فضای مجازی مشکلات مردم و حل کنه ولی جوری مردمو بیچاره کرد که تا ده ها سال تبعاتش بر زندگی مردم سایه افکنده
فاطمی کیا
۱۳:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا همون یکی از پشت شیشه مردم رو دیده بود که میخندن گفته بود مردم خیلی حالشون خوبه و....
متاسفم برای بعضی از مردم که قدرت تشخص اینکه چه کسی به اونها ضربه زده رو ندارن و توقع دارن گندی که 8 سال به این مملکت زده شده رو یک شبه پاک کرد
البته ماهم منتظر اخر پاییز میمانیم
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه یه سری غرب زده و کور که در زمان روحانی خائن لال بودند حالا زبون باز کردند 8 سال جنایت و خیانت رو ندیدند و حالا دم از احوال مردم می‌زنند، اگر کور نباشید باید بدانید که 4 سال لازم است تا چاه‌های که دولت سر تا پا فساد روحانی برای مردم کنده رو پر کرد، بدرستی که خیلی ازمردم ایران جلو تر از نوک دماغشون رو نمی‌بینند، نمونه اش تمامی فساد طلبان
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اینکه در بین مردم باشی و زندگی و گرفتاری مردم رو از نزدیک لمس کنی کار بزرگیه

ولی بزرگتر از اون اینه که هر چه زودتر به این گرانی و بیکاری پایان بدن
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
انشاءالله طوری نباشه که با هر سفر کلی هزینه تشریفات، هواپیما ، ماموریت، پلاکارد و غیره به بیت المال تحمیل و هزینه و فایده با هم برابر بشوند.
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اصلش ان شاءالله است
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
فقط سفر کردن؟؟؟
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تو شهر های مرزی وقتی بری آره کی برای تفریح میره سیستان؟
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مگه عصر حجره که باید حضوری مشکلات مردم رو ببینی اونم با این هزینه، این همه گیر وگرفتاری رو مردم با واتس اب وتلگرام نامه میفرستن ترتیب اثری نمیدین، تازه اول راهین انرژی دارین بایدم برین سفرهای استانی
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
شما تکلیف خودتو مشخص اگه مثل روحانی بود میگفتی چرا یه بار پیش مردم نمیاد تا حرفشون و بشنوه حالا هم که اومده انتقاد میکنی
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اگر هم نره سفر
شماها میگین پس چه فرقی با دولت خستهه و فرتوت قبل داشت
آخرش هم میگین .................
امان از دست شما
فاطمی کیا
۱۳:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
2 سال روحانی جونت از کاخش بیرون نیومد ، فکر کنم تو فضای مجازی داشت مشکلات امثال تورو رصد میکرد که مملت به این روز افتاد
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نمیخاد حرف بزنی.خدایا ما رو از شر آدمای لجوج نجات بده.آمین
سرکانی
۰۸:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خداوند جناب رئیسی و تیم مخلص ایشان را موفق کند و دشمن شاد نشویم برای موفقیت ایشان و سلامتی رهبر عظیم الشان انقلاب صلوات هدیه کنیم ودعا.
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
جانب اخلاق انسانی رو نگهدار و در پی حق باش
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
چه ربطی داشت دعای ایشون به اخلاق انسانی؟فقط خواستی یه چیزی بگی که نگن لالی؟!