سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس شورای اسلامی شهر چم‌گلک:

یکی از مطالبات شهروندان چم‌گلک امکانات ورزشی است

عیسوند گفت: یکی از مهمترین مطالبات شهروندان چم‌گلک امکانات ورزشی مناسب است که از داشتن آن محروم هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامحسین عیسوند رییس شورای اسلامی شهر چم گلک گفت: چم گلک از توابع بخش مرکزی اندیمشک با جمعیت نزدیک به ۱۰هزار نفر است و به رغم اینکه از سال ۹۲ تبدیل به شهر شده است اما با کمبود امکانات بسیاری در حوزه‌های مختلف مواجه بوده که یکی از مهم‌ترین کمبودات این شهر معضل نداشتن حتی یک سالن ورزشی در این منطقه است.

او با اشاره به اهمیت ورزش و تاثیر آن بر سلامت روح و جسم انسان‌ها به ویژه جوانان، افزود: ورزش علاوه بر ایجاد نشاط و سلامتی در پیشگیری از مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و کنترل بسیاری از نارسایی‌های قلبی و عروقی تاثیر زیادی داردکه امروزه از آمار بسیار بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

عیسوند با بیان اینکه شهروندان چم گلک همواره دغدغه فرزندان خود را دارند و در واقع نمی‌دانند چگونه باید فرزندان خود را که در دنیای کودکی به سر می‌برند توجیه کنند که چگونه استعداد‌ها و علایق ورزشی خود را در اماکن ورزشی نشان دهند، تصریح کرد: نداشتن مطالبه گری شهردار و شورای اسلامی شهر در دوره‌های قبل و طی هشت سال شهر شدن این منطقه، مهمترین علت نداشتن شکل گیری مناسب زیرساخت‌های ورزشی و ایجاد اماکن مناسب در چم‌گلک است.

رئیس شورای شهر چم گلک با اشاره به سرانه ورزشی که در کشور‌های پیشرفته ۶ تا ۸ متر بوده و در ایران این رقم زیر یک متر است، گفت: در شهر چمگلک سرانه ورزشی صفر است و کل سرانه ورزشی این شهر یک زمین چمن فوتبال بوده که درسال ۱۳۸۴ باهماهنگی و پیگیری‌های حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در اختیار بنیاد مسکن شهرستان قرار داده شد و قرار بر این بود که بنیاد آن را به اداره تربیت بدنی انتقال دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: درسال ۸۴ تمامی اقدامات لازم از قبیل چمن زمین وفنس کشی دور زمین به صورت کامل انجام شد، امابه دلیل نداشتن مدیریت فنس دور زمین پس از مدت یک هفته به سرقت رفت، به همین دلیل زمین بدون حفاظ شده و، چون نظارتی در این زمینه وجود نداشت و همچنین به علت اینکه زمین در مسیر عبور احشام بود کم کم به محل عبور و چرای دام تبدیل شد.

عیسوند ادامه داد: استفاده بی رویه احشام از چمن باعث تخریب زمین به صورت کامل شد که در طی سالیان گذشته چندین نوبت اقدام به آماده سازی زمین و کاشت چمن برای استفاده شهروندان شد، اما به دلیل نبود حصار و محافظ چمن مجددا تبدیل به محل چرای احشام شد.

رئیس شورای شهر چم گلک گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس تربیت بدنی اندیمشک انجام شده، این زمین چمن سال ۹۶ به پیمانکار برای رفع نواقص داده شده که هنوز پیمانکار مربوطه کار را تحویل نداده است.

او در خصوص سالن ورزشی که قرار است جنب زمین چمن از سوی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیزات مدارس استان خوزستان _اندیمشک برای استفاده دانش آموزی احداث شود، اظهار داشت: کار‌های مطالعاتی انجام گرفته و تامین اعتبار شده است، اماچون ابعاد زمین استاندارد نبود به همین دلیل مکاتباتی با جهانگیری فرماندار به عنوان رئیس شورای نوسازی مدارس و همچنین با ریاست اداره آموزش و پرورش انجام شد که در نهایت به طول سالن فوق ۷ متر اضافه و کار ساخت سالن ورزشی شروع شده است.

عیسوند ادامه داد: چمن مصنوعی که از سوی مدیریت قبلی شهرداری چم گلک اعلام شده بود که در ورودی شهر چمگلک قرار است احداث شود و در سوابق شهرداری شهر چمگلک به جز یک نقشه مدرک دیگری دراین خصوص وجود نداشت و طی تماسی که با ریاست اداره ورزش و جوانان اندیمشک انجام شد هنوز هیچ زمینی در این خصوص در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده نشده تا تامین اعتبار شود.

رئیس شورای شهر چم گلک گفت: ما به دنبال مقصر نیستیم و به گذشته بر نمی‌گردیم چرا که زمان زیادی را ازدست داده ایم ومی خواهیم رو به جلو حرکت کنیم و به همین دلیل از مسئولان ذیربط به ویژه از نماینده اندیمشک استدعا داریم که توجه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد تا در آینده نزدیک کمبود فضای ورزشی شهر برطرف یا به حداقل برسد تا شاهد رشد و شکوفایی نوجوانان و جوانان این شهر باشیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.