سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

بیکاری به عنوان مهمترین اولویت کاری دولت در خوزستان است

صادق خلیلیان گفت: بیکاری به عنوان مهمترین اولویت کاری دولت در خوزستان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: موضوع بیکاری به عنوان مهمترین اولویت کاری دولت در خوزستان محسوب می‌شود و استان در اقتصاد ملی و توسعه کشور از جایگاه رفیعی برخوردار است و موضوع بیکاری از راهکار‌های مشخصی برخوردار است که باید به آن‌ها توجه کارشناسی و ویژه شود.

او بیان داشت: برآورد‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که واحد‌های صنعتی متوسط و کوچک بخش عمده‌ای از صنایع و تولیدات استان را دربر می‌گیرند که با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول کار هستند و احیا و استفاده از ظرفیت کامل واحد‌های تولیدی نیازمند آسیب شناسی مشکلات موجود آن‌ها است.

خلیلیان افزود: احیا واحد‌های راکد و بکارگیری ظرفیت کامل خطوط تولید صنایع کوچک و متوسط در استان به عنوان یک میانبر برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است که این راهکار یک اقدام کارشناسی است که در دیگر کشور‌های جهان نیز برای کاهش نرخ بیکاری مورد استفاده قرار گرفته است.

 استاندار خوزستان با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مورد تاکید در بحث اقتصاد کلان، موضوع بهره وری و استفاده از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته است که همواره باید در استان خوزستان به آن توجه کرد، تصریح کرد:  برای خروج واحد‌ها از رکود، باید کار گروهی ایجاد شود تا از طریق آن نسبت به شناسایی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در زمینه‌های مختلف مانند چالش‌های بانکی، تامین اجتماعی و مالیات چاره اندیشی شود.

این مقام مسئول گفت: استفاده از صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می‌تواند با ایجاد ارزش افزوده بیشتر دستاورد‌های اقتصادی و تجاری متعددی را برای استان درپی داشته باشد و در زمینه صادرات باید کشور‌های همسایه که خوزستان مشترکات فرهنگی متعددی با آن‌ها دارد نیز توجه گردد.

مسکن یکی از سیاست‌های دولت در خدمت به مردم محسوب می‌شود

او اظهار داشت: در عین حال، موضوع مسکن یکی از سیاست‌های دولت در خدمت به مردم محسوب می‌شود که قوانین مربوطه آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و در فرآیند توسعه مسکن، زمین مورد نیاز از سوی دولت تامین می‌شود که از این طریق ۵۰ درصد هزینه ساخت خانه برای عموم مردم کاهش می‌یابد.

خلیلیان افزود: بخش دیگری از هزینه مربوط به ساخت مسکن از طریق تسهیلات بانکی و همچنین آورده متقاضیان پرداخت خواهد شد  و در این مسیر، ساخت و ساز مسکن در شهر‌های مختلف کشور و به خصوص خوزستان سرعت خواهد یافت و ساخت و ساز مسکن علاوه بر اینکه منجر به کنترل قیمت‌ها خواهد شد، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در این حوزه می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه استان از ظرفیت لازم برای توسعه فرصت‌های شغلی در بخش ساخت و ساز را دارد، تصریح کرد: خوزستان در این زمینه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی است که قطعا علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، باعث ایجاد ثروت در استان می‌شود.

خلیلیان گفت: بخش قابل توجهی از صنایع بزرگ کشور در استان خوزستان ایجاد شده اند و این صنایع در قبال ایجاد آلایندگی و استفاده از ظرفیت‌های استان مسئولیت‌هایی دارند، از جمله این مسئولیت ها، کمک به رشد اقتصادی خوزستان است که در این رابطه موضوع پرداخت مالیات این صنایع در داخل استان با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و از درآمد‌های مالیاتی دولت بهره‌مند خواهد شد و پرداخت مالیات صنایع بزرگ در استان، باعث افزایش سهم استان از این درآمد‌ها می‌شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: علاوه بر این نیز، انتقال حساب‌های بانکی صنایع از دیگر استان‌های کشور به داخل استان باعث افزایش گردش مالی استان و اختصاص تسهیلات مورد نیاز بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد شد و طی چند روز اخیر برخی از بازدید‌های شبانه خود را به مناطق محروم و همچنین بررسی پروژه‌های عمرانی استان از جمله طرح فاضلاب کلانشهر اهواز اختصاص داده است و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در مسیر پروژه شبکه فاضلاب اهواز، شرکت نفت مانع پیشرفت طرح شده است.

او تصریح کرد:  تلاش می‌شود بر اساس برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته تا ۱۵ آبان ماه امسال، روزانه ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان خوزستانی موفق به دریافت واکسن (شامل دوز اول و دوم) شوند، در این رابطه از کادر درمان نیرو‌های مسلح از جمله نیروی انتظامی، ارتش و سپاه استفاده خواهد شد.

به گفته استاندر خوزستان تلاش می‌شود در ماه‌های آبان یا آذر امسال مدارس و دانشگاه‌های استان بازگشایی خواهد شد و به مرور با عادی شدن شرایط و فروکش کردن بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور، مشاغل پرخطر بازگشایی می‌شوند و تا ۲ هفته گذشته روند ابتلا به کرونا در استان روزانه ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که این آمار امروز به پنج هزار و ۶۰ نفر رسیده است.

خلیلیان به موضوع حقابه خوزستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه مدیریت منابع آب باید بشکل مطلوب و جدی اجرایی شود، همانگونه که منابع نفتی برای توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور اختصاص می‌یابد و به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که حقابه استان خوزستان نیز به همین شکل برای مسئولان کشوری مورد توجه قرار گیرد.

او عنوان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در دورانی که بنده مسئولیت وزارت جهادکشاورزی را برعهده داشته اند دارای ساختار و ردیف‌های اعتباری شد،  تا پایان دوره مسئولیت من به عنوان وزیر جهادکشاورزی ۸۰ هزار هکتار آن اجرایی شد و بخش دیگری از آن در دولت قبل عملیاتی شد و تلاش می‌شود فاز دوم آن با جدیدت با سرعت بیشتری به مرحله اجرا درآید.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: با تصمیم وزارت جهادکشاورزی خرید تضمینی خرما ۹۲ هزار و گندم ۷۵ هزار ریال تعیین شد،  این قیمت گذاری در حوزه گندم باعث می‌شود که پس از پنج سال، مجدد کشور به خودکفایی در تولید این محصول (گندم) دست پیدا کند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
این همه صنعت داریم ولی همه ش دست غیربومی هاست و جوان های خودمون بیکار هستند اگر هم در صنعتی به کار گرفته می شوند در حد کارگر هستند هر پیمانکاری که وارد خوزستان میشه با دارو دسته اش میاد خسته شدیم دیگه از این همه غارت و دزدی اموال استان