سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست سازمان ملل درباره بحران انسانی افغانستان در ژنو

سازمان ملل متحد قصد دارد برای مقابله با بحران انسانی افغانستان ۶۰۰ میلیون دلار کمک جمع آوری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل قرار است برای جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان در ژنو نشستی برگزار کند. این سازمان اخیراً هشدار داده بعد از تسلط طالبان بر افغانستان خطر بحران انسانی این کشور را تهدید می‌کند.

در گزارش سازمان ملل آمده است: پیش از تسلط طالبان بر افغانستان نیمی از جمعیت این کشور یعنی رقمی حدود ۱۸ میلیون نفر به کمک‌های بین المللی وابسته بودند. به دلیل تسلط طالبان بر کل کشور، گسترش فقر، کمبود غذا و منابع مالی این رقم در حال افزایش است.

متوقف شدن کمک‌های بین المللی پس از فروپاشی دولت در افغانستان و اداره کشور توسط گروه طالبان برنامه‌های سازمان ملل متحد را برای حمایت همه جانبه از این کشور دچار مشکلات جدی کرده است.

آنتونیو گوترش اخیراً اعلام کرد سازمان ملل در ماه‌های اخیر با بحران مالی زیادی رو به روست تا حدی که قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود هم نیست.

در نشست ژنو که قرار است امروز برگزار شود مقامات عالی سازمان ملل متحد از جمله آنتونیو گوترش به عنوان دبیرکل این سازمان، پیتر مور، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و ده‌ها نماینده از جمله هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان حضور خواهند داشت. سازمان ملل در نظر دارد ۶۰۰ میلیون دلار برای افغانستان کمک جمع آوری کند. 

به گفته رسانه‌های خبری در پی توقف کمکرسانی سازمان‌های بین المللی به افغانستان حدود ۹۳ درصد مردم این کشور در دو ماه اخیر میلادی غذای کافی مصرف نکرده اند و دسترسی به پول نقد برای آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه بوده است.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد به دنبال جمع آوری کمک‌های بین المللی برای تقویت و احیای مراکز و تاسیسات بهداشتی و درمانی در افغانستان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.