سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل قطار شهری اهواز مطرح کرد؛

چشم انتظاری ۱۰ ماهه کارگران قطار شهری اهواز برای دریافت حقوق/ خلع ید شرکت کیسون در گروی رای دادگاه

جامعی با اشاره به توقف عملیات احداث قطار شهری اهواز از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ گفت: حقوق کارگران شرکت کیسون از ۱۰ ماه پیش پرداخت نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول جامعی، مدیرعامل قطار شهری اهواز به پرداخت نشدن حقوق کارگران شرکت کیسون از ۱۰ ماه قبل تاکنون، گفت: حق بیمه کارگران از آذر ۹۹ نیز پرداخت نشده است، ضمن اینکه از سال ۱۳۹۹ که قرارداد شهرداری با این شرکت کیسون فسخ شد، سازمان تامین اجتماعی، بیمه پردازی را از این شرکت قبول نمی‌کند.

او به برگزاری نشستی در این زمینه با کمیسیون کارگری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و پیگیری حق و حقوق کارگران از طریق مصوبه‌های این کمیسیون اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان شرکت کیسون اعلام کرده‌اند چند حقوق عقب افتاده کارگران و حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کنند.

جامعی با اشاره به فسخ قرارداد شرکت کیسون از طرف شهرداری اهواز در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: این شرکت به فسخ قرارداد تمکین نکرده و کارگاه را تحویل نداده، به همین دلیل شهرداری از آن شرکت به دادگاه شکایت کرده و منتظر رای دادگاه برای خلع ید این شرکت هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون کار عملی در کارگاه قطار شهری اهواز انجام نشده است، ادامه داد: پس از خلع ید شرکت کیسون، تفاهم نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ادامه کار امضا شده، اما هنوز قطعی نیست و پس از رای دادگاه مجدد کار آغاز خواهد شد.

عملیات اجرایی خط یک مترو اهواز بهمن سال ۱۳۸۵ آغاز شد، اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۵ سال تنها کمتر از ۳۰ درصد است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
شک نکنید اگر اگر اگر متروی اهواز راه اندازی بشه، نوادگان ما میتونن استفاده کنن، 15 ساله همینطوری مونده/ معلوم نیست چه اشتباهی کردن در این پروژه که درست بشو نیست
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
هر جا میچرخیم فقط خبر از ظلم در حق کارگرهای زحمتکش هستش، این متروی اهواز هم که به تاریخ پیوست/ حرام و حلال کمرنگ شده متاسفانه